نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آموزش هر نوع موسیقی و زبان خارجی در مدارس ابتدایی ممنوع است؛ پلمب ۲۰۰ آموزشگاه

18-ژانویه-2017

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: رئیس‌ سازمان مدارس غیر‌دولتی آموزش‌و‌پرورش از شناسایی و پلمب ۲۰۰ آموزشگاه علمی و زبان انگلیسی در استان تهران خبر داد. وی گفت “در مدارس ابتدایی آموزش هر زبانی غیر از زبان فارسی ممنوع است”. این مقام مسئول همچنین افزود “آموزش هر نوع موسیقی و استفاده از آلات موسیقی در مدارس دولتی و غیر‌دولتی ممنوع است.”

به گزارش صدا و سیما، مرضیه گرد گفت:”طبق قانون تاسیس مدارس غیر‌دولتی تاسیس آموزشگاه‌های زبان خارجی برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی تنها با مجوز آموزش و پرورش امکان‌پذیر است و ثبت مجوز از هر مرجعی دیگر غیرقانونی خواهد بود”.

وی تاکید کرد: “اسامی آموزشگاه‌های دارای مجوز در پایگاه اینترنتی آموزش و پرورش موجود است و خانواده‌ها می‌توانند برای اطمینان‌خاطر به آن مراجعه کنند”.

رئیس ‌سازمان مدارس غیر‌دولتی گفت: “از اداره اماکن نیروی انتظامی خواسته‌ایم که با آموزشگاه‌های غیرمجازی که در سطح شهر فعالیت می‌کنند برخورد قانونی داشته باشد”.

مرضیه گرد با اشاره به آموزش زبان انگلیسی در برخی از مدارس ابتدایی، افزود: “در مدارس ابتدایی آموزش هر زبانی غیر از زبان فارسی ممنوع است و شورای عالی آموزش و پرورش هیچ مجوزی برای آموزش زبان خارجی در مدارس ابتدایی صادر نکرده است”.

وی با بیان اینکه در مواردی آموزش‌های زبان خارجی در مدارس ابتدایی مشاهده می‌شود که با مدیران متخلف این مدارس برخورد شده است، اظهار داشت: “برخی از مدارس ابتدایی غیر‌دولتی آموزش دو یا سه زبان خارجی را در تبلیغات خود اعلام می‌کنند که این تبلیغ عوام‌فریبی و تخلف است”.

به گفته رئیس ‌سازمان مدارس غیر‌دولتی، آموزش هر نوع موسیقی و استفاده از آلات موسیقی در مدارس دولتی و غیر‌دولتی ممنوع است.

زندانیان