نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیست هزار کودک استان فارس از تحصیل بازمانده‌اند

24-سپتامبر-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: در استان فارس ۲۰ هزار کودک در عرصه آموزش در سال جاری از تحصیل بازمانده‌اند. از این تعداد، ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از آنها در شهرستان شیراز زندگی می‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، به گفته احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، در سال ۹۵ تعداد ۲۰ هزار کودک در استان فارس از تحصیل بازمانده‌اند.

وی در اوایل شهریور امسال با حضور در شیراز از مسئولان خواست تا با ارائه راهکارهایی این کودکان را به صحنه تحصیل بازگردانند و لیست و مشخصات این افراد را در اختیار آنها قرار داد.

ایجاد و گسترش خدمات حوزه سلامت اجتماعی، آموزشی، حرفه‌آموزی، بیمه‌ای، درمانی و غیره در جهت حمایت از کودکان کار و خیابانی و بازمانده از تحصیل فقیر و با توجه به اهمیت و ضرورت سواد‌آموزی و نقش تحصیل در کودکان در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجتناب‌ناپذیر است.

فروتن شناسایی، جذب و حمایت از کودکان فقیر بازمانده از تحصیل کار و خیابانی که نیازمند حمایت‌های اجتماعی هستند را هدف از اجرای طرح کودکان بازمانده از تحصیل فقیر عنوان کرد.

مینا شهرسبزی، کارشناس بهزیستی استان فارس، زمینه‌های همکاری بهزیستی را جذب و پذیرش گروه‌های هدف واجد شرایط و تشکیل پرونده اجتماعی برای کودکان از طریق مراکز فعال در این زمینه و پیگیری جهت ثبت نام و ادامه تحصیل کودکان پذیرش شده عنوان کرد.

با تمام اقدامات انجام شده برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل هنوز استان فارس راه طولانی را پیش رو دارد و آمار اعلام شده توسط دولت ۲۰ هزار کودک بازمانده تحصیل در استان است که ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از آنها در شهرستان شیراز زندگی می‌کنند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار در جمع مسئولان استان فارس یکی از راهکارها را قطع یارانه خانواده این کودکان عنوان کرد اما مسئولان اینچنین راهکارها را علاج این آسیب اجتماعی نمی‌دانند.

زندانیان