نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تحصیل دانش آموزان روستاهای ایذه‌ای در محل نگهداری حیوانات

13-سپتامبر-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: نماینده مردم ایذه و باغملک به وضعیت اسف بار مدارس برخی از روستاهای ایذه اشاره کرد و گفت جای نگرانی دارد که دانش آموزان این شهرستان‌ها در محل نگهداری حیوانات تحصیل می‌کنند و به همین سبب به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هدایت الله خادمی امروز پس از بازدید از روستاهای “سبزی” و “سید خدر” در جمع مردم این روستاها اظهارداشت: “این روستاها از امکانات رفاهی محروم هستند؛ این به گونه‌ای بوده که جاده دسترسی به این مناطق بسیار خطرناک است؛ بیش از ۳۰ سال پیش بنده به روستای سبزی سفرکرده بودم که روستایی بسیار زیبا و با شالیزارهایی فروان و با وجود این نعمات گذران زندگی می‌کردند اما متاسفانه امروزه به سبب کمبود آب شالیزارها را از دست دادند”.

وی با اشاره به وضعیت موجود در روستای سیدخدر تصریح کرد: “وقتی که وارد روستای سیدخدر شدم اوج ناکارآمدی مدیران را در این سالهای اخیر مشاهده کردم، در این روستا که چندین خانوار زندگی می‌کنند محرومیت فریاد می‌زند اما شاید اگر بخواهیم این منطقه را با دیگرمناطق کشور مقایسه کنیم، خواهیم دید که چنین مناطقی پس از گذشت این سال‌ها در سطح کشور وجود ندارد”.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به وضعیت اسف بار مدرسه روستای سیدخدر تاکید کرد: “وقتی به سراغ مدرسه این روستا رفتم، مشاهده کردم ۲ فضا که در کنار هم قرار گرفتند و محل نگهداری حیوانات بودند یکی از این مکانها را به کلاس درس اختصاص دادند و این جای نگرانی دارد، که پس از گذشت بیش از ۳۰ سال چنین فضاهایی برای تعلیم دانش آموزان در کشور وجود داشته باشد”.

خادمی در ادامه همین مبحث افزود: “معلم‌ها از زحمت کشان در جامعه ما هستند و در آینده قطعا همین معلم یکی از مدیران کلان کشور می‌شود، اما شما نگاه کنید فضای خواب معلم همین روستا را که این خود برای مسولان وزارت آموزش و پرورش باید شرم آور باشد”.

وی بیان کرد: “چنین وضعیتی اگر برای افراد دیگری از مناطق دیگر کشور به تصویر بکشانیم، شاید این موضوع را باور نکنند و متاسفانه اکثر این مناطق از قبیل روستای برده زرد، بنه ارون، قلعه لوا، اوند، و سادات محمد ابراهیم هم این مشکلات را دارند که در این سال‌های اخیر با گذشت دولت‌ها هیچ نگاهی به این منطقه‌ها نشده است”.

نماینده مردم ایذه و باغملک با ابراز گلایه از وزیر آموزش و پرورش به سبب وجود چنین مدارسی در سطح کشور گفت: “به وزیر آموزش و پرورش هشدار می‌دهم، چه استدلالی وجود دارد که در استان خوزستان باید دانش آموزان در محل نگهداری حیوانات درس بخوانند، آیا در بقیه شهرهای ایران هم چنین است؟ گذاشتن یک کانکس برای تحصیل دانش آموزان چه هزینه ای برای وزارتخانه در پی دارد؟ اگر یک میلیونیوم این فیش‌های حقوقی و اختلاس‌هایی که در کشور رخ می‌دهد را به ایذه و باغملک تخصیص دهند قطعا این شهرها آباد می‌شوند”.

هدایت الله خادمی تصریح کرد: “از وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌کنم که به این مناطق محروم برای بازدید از وضعیت مدارس سفر کنند هرچند که پس از گذشت بیش از ۳ سال از دولت یازدهم به جز وزیر بهداشت هیچ کدام از وزرا به شهرستانهای ایذه و باغملک سفر نکرده‌اند”.

وی در پایان تاکید کرد: “نمی‌دانم بی عدالتی موجود در این مناطق را در کجا فریاد بزنم، چرا مسئولان توجهی به این شهرستان  نمی‌کنند؟ ما امیدوارم هستم که مشکلات جاده ای، رفاهی و تحصیلی روستاهای سبزی، بنه ارون، سید خدر، قلعه لوا، نافر، لارم، اوند و سادات محمد ابراهیم هرچه سریعتر با کمک مدیران برطرف شوند”.

روستاهای سبزی، لارم، بنه ارون، قلعه لوا، اوند، سادات محمد ابراهیم، لارم، نافر در شمال شرقی استان خوزستان و از توابع شهر دهدز واقع شده اند که از امکانات جاده ای، رفاهی، و تحصیلی در محرومیت هستند.

زندانیان