نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خطر اعدام دو متهم کودک را همچنان تهدید می‌کند

14-آوریل-2014

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: باوجود تصویب قانون مجازات اسلامی جدید، خطر اعدام همچنان دو متهم در زندان رجایی شهرکرج که در کودکی مرتکب قتل شده‌اند را تهدید می‌کند.

 

به گزارش هرانا، سعید ذوالفقاری، محمد احسنی و میلاد ثانی سه تن از زندانیان زندان رجایی شهرکرج باوجود اینکه در سن کمتر از ۱۸ سال مرتکب قتل شده بودند در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

 

محمد مصطفایی فعال حقوق بشر در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: «سعید ذوالفقاری زمانی که ۱۶ سال سن داشت در یک نزاع ضربه‌ای باچاقو به پای فردی زده بود و آن فرد بدلیل فقدان امکانات پزشکی فوت می‌کند. شعبه ۸۰ دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی صولتی برای سعید حکم اعدام صادر کرده و این حکم در دیوان عالی کشور تایید و اذن اجرای حکم نیز از سوی ریاست قوه قضائیه داده شده است.»

 

وی همچنین گفت: «محمد احسنی نیز دیگر زندانی زندان رجایی شهرکرج است که در سن زیر ۱۸ سال مرتکب قتل شده و حکم اعدام وی صادر و در دیوان عالی کشور به تایید رسیده است. همچنین اذن اجرای حکم از سوی ریاست قوه قضائیه صادر شده و خطر اجرای حکم وی را تهدید می‌کند.»

 

گفتنی است، با اینکه در قانون مجازات اسلامی جدید اعدام اطفال زیر ۱۸ سال محدود شده و در برخی از جرایم نیز حذف شده است، اما هنوز نیز پرونده‌هایی وجود دارند که محکومین آن‌ها در زمان ارتکاب جرم سنشان کمتر از ۱۸ سال بوده و امروز در خطر مرگ و اجرای حکم اعدام قرار دارند.

زندانیان