نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خودسوزی دختر ۱۶ ساله پس از گرفتن نمره صفر در مدرسه

29-ژانویه-2017

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: دختر ۱۶ساله وقتی متوجه شد در یکی از درس‌هایش نمره صفر گرفته، در مقابل مدرسه اش در تهران اقدام به خودسوزی کرد و پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد.

به گزارش همشهری، این دختر دانش‌آموز مقابل مدرسه‌اش رفت و با ریختن بنزین روی خودش دست به‌خودسوزی زد. این حادثه چند روز پیش مقابل یکی از مدارس دخترانه در پایتخت رخ داد. این دختر نوجوان که در یکی از امتحان‌هایش نمره صفر گرفته بود با ریختن بنزین روی خودش، کبریت را کشید و خودش را آتش زد.

شاهدان با دیدن این صحنه هولناک با اورژانس تماس گرفتند و دختر نوجوان که به‌شدت دچار سوختگی شده بود به بیمارستان منتقل شد اما پس از گذشت ۴ روز به‌دلیل شدت سوختگی جانش را از دست داد. در چنین شرایطی گزارش مرگ او در اختیار قاضی محسن مدیرروستا بازپرس جنایی تهران قرار گرفت و با دستور وی تحقیقات در این خصوص صادر شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد دختر نوجوان از اینکه معلمش در امتحان نمره صفر به او داده عصبانی شده و برای اعتراض دست به این اقدام زده است. این در حالی است که پدر این قربانی پس از مرگ دخترش به کلانتری رفته و از معلمی که به او نمره صفر داده شکایت کرده است. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

زندانیان