نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خودکشی یک پسر ۱۵ ساله در خانه

4-نوامبر-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: تحقیقات درباره مرگ پسر ۱۵ ساله‌ای که مدتی قبل در خانه‌شان به طرز مشکوکی جان باخته بود، نشان داد که وی به زندگی‌اش پایان داده است.

به گزارش خبرگزاری جوان، ساعت ۱۹ عصر روز ۲۴ اردیبهشت ماه امسال بود که مأموران کلانتری یافت‌آباد از مرگ مشکوک پسر نوجوانی در خانه‌‌شان حوالی منطقه یافت آباد باخبر و راهی محل شدند. مأموران پلیس در نخستین گام با جسد پسر ۱۵ ساله‌ای روبه‌رو شدند که با روسری به دور گردنش از میله گاز خانه‌شان آویزان شده و به کام مرگ رفته بود. دقایقی پس از اعلام این خبر، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل به تحقیق پرداخت.

در حالی که اولین بررسی‌های تیم جنایی حکایت از آن داشت که پسر فوت شده دست به خودکشی زده است، مادر وی مدعی شد که فرد یا افراد ناشناسی پسرش را به قتل رسانده‌اند. وی توضیح داد: پسرم هیچ مشکل روحی و روانی نداشت. او همیشه خوب و سرحال بود. امروز من و شوهرم به بهشت زهرا رفتیم. وقتی به خانه برگشتیم در کمال ناباوری با جسد حلق‌آویز پسرمان روبه‌رو شدیم. من احتمال می‌دهم فردی یا افرادی در نبود ما به خانه‌مان آمده‌ و پسرم را به قتل رسانده‌اند و بعد برای فریب ما و پلیس صحنه‌سازی کرده‌اند. با طرح این شکایت، جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شد و مأموران هم تحقیقات گسترده‌ای را برای روشن شدن راز فوت پسر نوجوان آغاز کردند.

همزمان با ادامه تحقیقات، پزشکی قانونی در نخستین بررسی‌های خود اعلام کرد که آثار کبودی روی گردن پسر فوت شده با آثار خودکشی شباهت زیادی دارد. از سوی دیگر مأموران در بررسی محل حادثه مورد مشکوکی پیدا نکردند و همچنین بررسی‌های تخصصی نشان داد، آثار درگیری در خانه وجود ندارد و فرد یا افرادی هم به زور وارد محل حادثه نشده‌اند و چیزی هم از خانه آنها سرقت نشده است. در شاخه دیگری از تحقیقات میدانی، مأموران پلیس دریافتند شب قبل از حادثه پسر فوت شده با پدرش مشاجره لفظی داشته است تا جایی که پدرش به او می‌گوید حتی عرضه نداری که خودت را جلوی خودرویی بیندازی و خودکشی کنی. پس از تکمیل تحقیقات درباره این حادثه مشخص شد، پسر ۱۵ ساله خودش به زندگی‌اش پایان داده است، بنابراین نسرین مرادی، دادیار جانشین بازپرسی شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران قرار منع تعقیب را صادر کرد و بدین ترتیب پرونده حادثه فوت پسر ۱۵ ساله بسته شد.

زندانیان