نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دختران، بیشترین بازماندگان از تحصیل در خراسان‌شمالی

10-دسامبر-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت که دختران، بیشترین بازماندگان از تحصیل در این استان هستند. به گفته وی، طی سال گذشته براساس آمار وزارتخانه بیش از ۲۰۰۰ نفر در استان از تحصیل بازمانده اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عباس سعیدی اظهار کرد: “دختران به دلیل ازدواج و برخی دیگر از مسائل فرهنگی بیشترین بازماندگان از تحصیل را در استان شامل می‌شوند. در مقطع متوسطه دوم، دانش آموزان به دلیل اینکه بیشتر نان آور خانواده بوده و مشغول به اشتغال هستند از تحصیل کناره گیری می‌کنند”.

وی با بیان اینکه دلایل بازماندگی از تحصیل در متوسطه اول و دوم با یکدیگر متفاوت است، افزود: “هم اکنون با توجه به مسائل اقتصادی، دلایل ترک تحصیل دانش آموزان مقطع متوسطه دوم که همان اشتغال و ازدواج است به این دوره نیز سرایت کرده است”.

سعیدی یادآورشد: “هم اکنون آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان در مقطع متوسطه از سوی وزارتخانه ارسال شده است که کارشناسان آموزشی به منظور احصاء دقیق این آمار را به شهرستان‌ها ارسال کرده‎اند. هنوز دلایل عدم ثبت نام این دانش آموزان در مدارس مشخص نشده و در حال احصاء است”.

وی خاطرنشان کرد: “شاید برخی از این دانش آموزان به دلایل نام نویسی در مراکز از راه دور، دبیرستان‌های شبانه و بزرگسالان، مهاجرت و یا ازدواج از ثبت نام در مدارس روزانه خودداری کرده‌اند”.

سعیدی عنوان کرد: “طی سال گذشته براساس آمار وزارتخانه بیش از ۲۰۰۰ نفر در استان از تحصیل بازمانده بودند که پس از احصاء این آمار، میزان بازماندگی از تحصیل تا حد بسیاری کاهش یافت”.

زندانیان