نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دیه برابر با مرد به دختران شین آباد پرداخت شد

29-نوامبر-2014

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: یک وکیل گفت که دیه کامل کودکان شین آباد به همراه دیه ۲ کودک فوت شده در این حادثه پرداخت شد.

«حسین احمدی نیاز» روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام خبر پرداخت دیه کامل کودکان شین آباد افزود: در حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد در سال ۹۰ هجری شمسی ۲ دانش آموز نیز جان خود را از دست دادند که دیه آن‌ها نیز به طور کامل از سوی بیمه ایران پرداخت شده است.

وکیل کودکان شین آباد با بیان اینکه هشت دانش آموز شین آباد که قبلا دیه دریافت نکرده‌اند، صد درصد دیه و ارش آن‌ها پرداخت شده است، اظهار داشت: با استناد به اصل ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی و با استدلال فقهی و حقوقی از مواد ۵۶۰، ۵۶۱ و تبصره ذیل ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی جدید و پیگیریهای مستمرانه وکلای کودکان و مساعدت و پیگیری دفتر محمدباقر نوبخت معاون نظارت راهبردی رییس جمهور و همکاری بسیار خوب شرکت بیمه ایران دیه این کودکان به صورت صد درصد و مساوی با دیه مرد پرداخت شد.

احمدی نیاز در مورد دیه افرادی که قبلا رضایت داده‌اند، ادامه داد: ابتدا باید دادخواست ابطال رضایتنامه آنان را داده و سپس نسبت به دریافت دیه اقدام کنیم.

وکیل کودکان شین آباد از دفتر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بیمه ایران و نمایندگی بیمه ایران در استان آذربایجان غربی به دلیل هماهنگی و مساعدت بسیار خوب آن‌ها در پرداخت حق کودکان شین آباد قدردانی کرد.

زندانیان