نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شرایط ثبت نام اتباع خارجی در مدارس

19-جولای-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش روند ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس را تشریح کرد و گفت که ثبت نام از این دانش آموزان تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، شاهین نوش آبادی با بیان اینکه شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی هفته گذشته به شهرستان‌ها ابلاغ شد گفت: “ثبت نام این دانش آموزان از هفته گذشته آغاز شده و تا انتهای شهریور ماه ادامه خواهد داشت”.

وی ادامه داد: “در این شیوه نامه دو بند وجود دارد تحت عنوان بندهای الف و ب؛ در بند الف به روند ثبت نام دانش آموزان دارای مدارک هویتی اشاره شده و در بند ب این شیوه نامه، روند ثبت نام آن دسته از دانش آموزان اتباع را داریم که مدارک هویتی در دست ندارند”.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان مشمول بند الف مشکلی برای ثبت نام ندارند و می‌توانند با در دست داشتن مدارک خود به مدارس محل سکونتشان مراجعه و ثبت نامشان را انجام دهند اظهار کرد: “اما آن دسته که مشمول بند ب می‌شوند، باید برای ثبت نام معرفی‌نامه‌های پزشکی و تحصیلی دریافت کنند. این گروه باید ابتدا به دفاتر کفالت مراجعه کرده، فرم‌های مربوط را دریافت کنند و سپس به مراکز وزارت بهداشت بروند و معایناتی از قبیل غربالگری و واکسیناسیون را انجام دهند”.

 نوش آبادی افزود: “البته این گروه از دانش‌آموزان که سال گذشته موفق به طی این مراحل شدند و در مدارس ثبت نام کرده‌اند باید توجه داشته باشند که این معرفی نامه‌ها تاریخ یکساله دارند و لازم است که مجدد به دفاتر کفالت مراجعه کنند و معرفی‌نامه جدید بگیرند”.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم امسال حدود ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز اتباع خارجی در مدارس ثبت نام کنند گفت: “هزینه سالیانه تحصیل اتباع در کشور به ۸۵۰ میلیارد تومان می‌رسد، البته دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جاری مانند دانش آموزان ایرانی ثبت نام می‌شوند و تنها هزینه‌هایی چون کتاب و بیمه را می‌پردازند”.

زندانیان