نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مرگ کارگر ۱۵ ساله در چاه

7-می-2015

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ یک کارگر در پی ریزش چاهی قدیمی خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: در ساعت ۱۱:۴۹ امروز حادثه محبوس شدن در داخل یک چاه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی، آتش نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در اتوبان بهشت زهرا(س) قلعه حاج‌موسی اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه اظهارکرد: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که حادثه در یک کارگاه تولید مواد غذایی رخ داده و هنگامی کارگران مشغول حفر چاهی جدید در مجاورت چاه قدیمی بودند یکی از کارگران در عمق ۹ متری محبوس شده است.

ملکی با بیان اینکه به دلیل نزدیکی این دو چاه دیواره چاه قدیمی تخریب و محتویات آن وارد چاه جدید شده است، گفت: کارگر ۴۵ ساله‌ درون چاه گرفتار شده بود.

وی ادامه داد: در پی این حادثه جوان ۱۵ ساله‌ای در بالای چاه برای کمک به این فرد وارد چاه شده بود که پس از حضور آتش‌نشانان مشاهده شد کارگران در حال خارج کردن نفر اول هستند و نفر دومی که برای کمک به داخل چاه رفته بود محبوس شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به عملیات آتش نشانان برای نجات این فرد گفت: آتش‌نشانان بلافاصله وارد چاه شدند و این جوان ۱۵ ساله را بیرون آوردند که پس از تحویل وی به عوامل اورژانس و بررسی علائم حیاتی مشخص شد وی جان خود را از دست داده است.

به گفته ملکی آتش نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت ۱۳:۰۵به عملیات خود خاتمه دادند.

زندانیان