نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هفتاد و هشت درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل خوزستان دختر هستند

16-مارس-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خوزستان گفت که ۷۸ درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان از جمعیت دختران است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، اردشیر شجاعی چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای اداری استانداری خوزستان با اشاره به اینکه سن دانش آموزان بازمانده از تحصیل بین هفت تا ۱۲ سال است بیان کرد: “در مجموع ۱۴ هزار و ۸۸ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان خوزستان وجود دارد که بیشترین آمار این دانش آموزان از جامعه دختران است”.

وی گفت: “طبق بررسی های انجام گرفته مهمترین عامل ترک تحصیل دانش آموزان در استان به دلیل نگاه فرهنگی است که برای دختران در استان وجود دارد”.

شجاعی افزود: “اغلب دانش آموزان در مناطق محروم در سن پایین ازدواج می کنند و به تحصیلات خود ادامه نمی دهند و همچنین در مناطق سخت عبورخانواده ها اجازه ادامه تحصیل دختران خود در مدارسی که دور از محل زندگی آنها باشد را نمی دهند”.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان همچنین با اشاره به پایین آمدن سن یادگیری در دانش آموزان بیان کرد: “سن یادگیری در دانش آموزان به زیر شش سال کاهش یافته است”.

وی عنوان کرد: “افت تحصیلی بیشتر در مقطع اول ابتدایی است که برای تقویت این مقطع تحصیلی باید پوشش دانش آموزان در پایه پیش دبستانی بیشتر شود”.

زندانیان