نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ادامه اعتصاب غذای یکی از زندانیان سیاسی کرد زندان رجایی شهر

6-جولای-2011

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: انور خضری، زندانی سیاسی کرد که بیش از یک ماه است در اعتصاب غذا به سر می برد وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی دارد.

 

به گزارش کلمه ، انور خضری، کامران شیخی و سید ابراهیم سیدی سه زندانی سیاسی کرد از یک ماه پیش در اعتراض به شرایط زندان و نگهداری میان مجرمان عادی ، قاچاقچیان و قاتلان دست به اعتصاب غذا زدند. این افراد ابتدا در زندان اوین نگهداری و سپس به زندان رجایی شهر منتقل شدند.

 

دو زندانی دیگر بعد از وخامت وضعیت جسمی شان به بیمارستان منتقل شده و آنجا با دریافت سرم و انواع آمپول و دارو مجبور به شکستن اعتصاب غذای شان شدند اما نور خضری اعلام کرده که تا رسیدن به خواسته هایش به این اعتصاب غذا پایان نمی دهد.

 

خواسته اصلی این زندانی سیاسی کرد، رسیدگی قضایی به پرونده اش بعد از دوره طولانی بلاتکلیفی و همچنین انتقال به بند زندانیان سیاسی است.

 

این سه زندانی پس از انتقال به زندان رجایی شهر به مدت ۵۰ روز در بند قرنطینه زندان رجایی شهر نگهداری شدند، جایی با امکانات بسیار نامناسب بهداشتی و رفاهی که معمولا زندانیان در ابتدای ورودشان به زندان به مدت یک روز در آن به سر می برند تا عدم اعتیادشان به مواد مخدر مشخص شود.

 

پس از آن هم به جای آنکه به بند زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر منتقل شوند به اندرزگاه ۶ زندان رجایی شهر که مکانی با امکانات بسیار محدود بهداشتی و رفاهی ست، فرستاده شدند.

زندانیان