نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتراض مردم کوت عبدالله علیه تبعیض گسترده در اهواز

1-دسامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: روز دوشنبه ۱۰ آذر ماه، مردم منطقه کوت عبدالله اهواز با تجمع در مقابل فرمانداری نسبت به نادیده گرفته شدن حقوق مردم ساکن این منطقه از سوی مسئولان دولتی اعتراض کردند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، تجمع کنندگان اهوازی نسبت به میزان بالای بیکاری، فقدان خدمات اولیه شهری در کوت عبدالله، کمبود شدید فضای آموزشی، سوء مدیریت شهرداری اعتراض کرده اند. این اعتراض مردمی علیه وضعیت بشدت نابسامان کوت عبدالله در حالی صورت می گیرد که به اعتقاد مردم، مسئولان شهری مشغول مناطق مرکزی هستند و مناطق عرب نشین را به فراموشی سپرده اند.

مردم معترض کوی حاشیه نشین کوت عبدالله شهر اهواز معتقدند که بدلیل بی توجهی مطلق مسئولان شهری به کوت عبدالله و سوء مدیریت شهرداری، سطح بهداشت در این منطقه بشدت پایین است. این مردم نسبت به وجود فاضلاب‌های روباز، بالا آمدن فاضلاب‌ها در خیابان‌ها، وفور حیوانات موذی نظیر موش در مناطق مسکونی و افزایش شدید میزان حشرات ناقل انواع بیماریها، ناراضی بوده و خواهان رسیدگی به مشکلاتشان هستند.

در زمینه میزان بالای بیکاری در منطقه کوت عبدالله که بنا به آمارهای دولتی از ۵۰ درصد نیز فراتر رفته است، فعالان اهوازی معتقد هستند که مسئولان دولتی در چارچوب سیاستی طراحی شده طی دهه اخیر ده‌ها هزار مهاجر را از شهرستان‌های همسایه منطقه وارد اهواز ساخته و تمامی فرصت‌های شغلی را در اختیار آنها قرار داده اند. فعالان اهوازی سیاست مملو ساختن شهر اهواز با مهاجران را ادامه سیاست‌های تغییر بافت جمعیتی اهواز طی دهه های گذشته می دانند.

شایان ذکر است که منطقه حاشیه نشین و پرجمعیت کوت عبدالله مدتی قبل از سوی دولت به شهرستان کارون تغییر نام یافت، با این وجود هیچ تغییری در وضعیت خدمات دهی به مردم عرب ساکن این منطقه صورت نگرفت.

برچسب ها:

زندانیان