نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای ۲ زندانی سیاسی در زندان مرکزی تبریز

2-نوامبر-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: در پی ضرب و شتم حسین علی‌محمد و مرتضی مرادپور از سوی مسول اندرزگاه بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز، حسین علی‌محمدی نیز با پیوستن به مرتضی مرادپور دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، دیروز ۱۱ آبان ماه جاری، حسین علی‌محمدی و مرتضی مرادپور از سوی «سلطانی» مسول اندرزگاه بند ۱۲ و اعضای انتظامات این بند مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح و بیهوش شدند.

به گفته‌ی یکی از اعضای خانواده‌های این زندانیان سیاسی، چند زندانی عادی پس از تذکر حسین علی‌محمدی به آنان برای خاتمه دادن به آزار و اذیت یک زندانی تبعه‌ی لهستان به وی حمله‌ور شده و سر او را «با فلاکس چای» شکستند.

در پی این درگیری، «سلطانی» مسول اندرزگاه با احضار تمامی این زندانیان به دفترش با هم‌راهی انتظامات بند که زندانیانی عادی بوده و از سوی مسول اندرزگاه انتخاب می‌شوند، اقدام به ضرب و شتم حسین علی‌محمدی کرده و پس از اعتراض مرتضی مرادپور، وی را نیز مورد ضرب و جرح قرار می‌دهد که منجر به «بیهوشی‌اش می‌شود.»

حسین علی‌محمدی پس از ضرب و شتم به مدت یک روز به بند ویژه‌ی زندان مرکزی تبریز منتقل شده و عصر امروز مجددا به بند عادی بازگردانده شده است.

این ۲ زندانی سیاسی از «سلطانی» شکایت کرده‌اند و حسین علی‌محمدی با آغاز اعتصاب غذا اعلام کرده است که تا رسیدگی به شکایت‌اش، به اعتصاب غذای‌اش «خاتمه نخواهد داد.»

به گفته‌ی این منبه آگاه، انتظامات زندان این فعالین آذربایجانی را برای انصراف از پیگیری شکایت خود تهدید به مرگ کرده‌ بودند.

هم‌چنین دفتر بند ۱۲ نیز ضمن پیج عمومی در ساختمان، خواستار امضای برگه‌ی شکایت علیه این فعالین توسط سایر زندانیان و ارائه شهادت دروغ برای مقصر جلوه دادن این ۲ زندانی سیاسی شده بود.

گفتنی است، مرتضی مرادپور نیز از روز ۴ آبان ماه در اعتراض به روند دادرسی پرونده‌اش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 

زندانیان