نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

افسانه بایزیدی دست به اعتصاب غذا زد

15-سپتامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: افسانه بایزیدی، دختر دانشجوی بوکانی که سه ماه است در بازداشت نهادهای امنیتی بسر می‌برد، دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه یکشنبه بیست و سوم شهریورماه افسانه بایزیدی که ١٩ روز است دست به اعتصاب زده، وضعیت جسمانی وی وخیم شده و نیروهای امنیتی وی را به بیمارستان انتقال داده‌اند.

بنا به این گزارش، نیروهای امنیتی مخفیانه افسانه را به بیمارستان انتقال داده، اما افسانه از سوی مردم شناخته شده و به خانواده وی اطلاع دادند و علی‌رغم اینکه بستگان این دختر دانشجو به بیمارستان رفتند، اما این نیروها اجازه ملاقات را به آنها نداده‌اند.

این منبع مطلع اعلام کرد: افسانه بایزیدی به پزشکان گفته که ١٩ روز است دست به اعتصاب غذا زده، اما نیروهای امنیتی حتی اجازه وصل “سرم” را به پزشکان نداده و عصر روز یکشنبه وی توسط نیروهای امنیتی به خارج از بیمارستان انتقال داده شده است.

این منبع افزود: معلوم نیست که این نیروها وابسته به کدام نهاد امنیتی شهر بوکان می‌باشند، اما پیشتر آژانس کُردپا اعلام کرده بود، افسانه بایزیدی در حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران شهر بوکان در بازداشت بسر می‌برد.

این دختر دانشجو که از دانشگاه پیام‌نور بوکان به دانشگاه پیام‌نور مراغه انتقال یافت به دلیل درگیری لفظی با “خواهران زینب” در دانشگاه از سوی نیروهای اطلاعاتی در شهر بوکان بازداشت گردید.

افسانه بایزیدی، آبان‌ماه سال ٩٢ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون” بهمراه برادرش به نام شاهو بایزیدی بازداشت و بعدها با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

این دانشجو ٢٨ ساله فرزند ابوبکر، اواسط فروردین‌ماه امسال به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد” توسط دستگاه قضایی به ٢ سال زندان تعلیقی محکوم و برادرش نیز به شش ماه زندان تعلیقی محکوم گردید.

برچسب ها:

زندانیان