نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

العربیه: یک جوان عرب کشته شده است؛ پلیس خوزستان: درگیری در اهواز مصدوم نداشت

19-مارس-2015

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: سایت العربیه در گزارشی از مرگ یک جوان عرب پس از بازی فولاد خوزستان و الهلال عربستان خبر داده است در همین حال سرهنگ رحمان موسوی، معاون اجتماعی پلیس استان خوزستان در ایران گفته است که درگیری در حاشیه این بازی فوتبال مصدومی نداشته و همه بازداشت شدگان آزاد شده‌اند.

به گزارش «نفس در قفس»، سه‌شنبه ۲۶اسفند۹۳ منابع محلی عرب با انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی از مرگ یک جوان عرب در جریان اتفاقات بعد از بازی فولاد خوزستان و الهلال عربستان در شهر اهواز خبر دادند.

روز گذشته بخش عربی سایت العربیه به نقل از شاهدان عینی با تایید مرگ یک جوان عرب پس از بازی فولاد خوزستان و الهلال عربستان گزارش داد: یاسر شلیباوی ۱۶ ساله اهل فلاحیه – شادگان – پس از بازی دیروز فولاد و الهلال براثر اصابت گلوله پلیس جان باخت.

در همین حال سرهنگ رحمان موسوی، معاون اجتماعی پلیس استان خوزستان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفته هیچ یک از مأموران انتظامی یا معترضان در جریان درگیری آسیب ندید و “تعدادی بازداشت شدند که برخی از آنها بلافاصله پس از خروج از محدوده ورزشگاه غدیر آزاد شدند و برخی هم پس از اخذ تعهد از آنها آزاد شدند”.

منابع محلی گفته بودند که درگیری به دلیل اعتراض گروهی از جوانان به رفتار مأموران انتظامی و بازداشت تهدادی از  تماشاگران که دشداشه (لباس محلی) به تن داشتند و خودسوزی یک شهروند عرب ایرانی در مقابل شهرداری خرمشهر آغاز شده است.

موسوی ادعای بازداشت افراد به دلیل پوشیدن دشداشه (لباس سنتی عربی) را تکذیب کرد و گفت: “به تن کردن لباس عربی برای شهروندان عرب خوزستان امری مرسوم است و در بازی‌های گذشته که هیچ اتفاقی رخ نداد هم هموطنان عرب ما در ورزشگاه حاضر شده بودند”.

برچسب ها:

زندانیان