نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال رسول رضوی و مرتضی مرادپور به زندان تبریز

7-دسامبر-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: ظهر امروز رسول رضوی و مرتضی مرادپور زندانیان سیاسی محبوس در ندامتگاه کرج به زندان مرکزی تبریز بازگردانده شدند.
به گزارش اویان نیوز، حوالی ظهر امروز امروز چهارشنبه ۱۷ آذر ۹۵ رسول رضوی و مرتضی مرادپور که پیشتر به ندامتگاه کرج تبعید شده بودند به زندان مرکزی تبریز منتقل شدند.
علیرغم صدور دستور قضایی در تاریخ ۲ آذر ۹۵ مبنی بر بازگرداندن این دو فعال مدنی به زندان تبریز مسئولان مربوطه مانع انجام این امر می‌شدند.
قاضی ناظر دادیار زندان تبریز پیشتر ادامه اعتصاب غذای این فعالان را دلیل مخالفت با انتقال به زندان تبریز عنوان کرده بود.
نیروی انتظامی کرج که مسئولیت انتقال این زندانیان را بر عهده داشته با طرح “نبود امکانات مالی” کل هزینه ایاب و ذهاب انتقال را از خانواده‌های این زندانیان مطالبه کرده است.
خانواده‌های این زندانیان با پرداخت هزینه انتقال، مأموران انتظامی مسئول انتقال را راضی به اجرای حکم قضایی کرده‌اند.
رسول رضوی و مرتضی مرادپور ۱۲ آبان ۹۵ در پی اعتصاب غذا به ندامتگاه کرج تبعید شده بودند.

رسول رضوی از روز ۱۲مهر۹۵ در اعتراض به «احکام صادره دادگاه انقلاب و فشار نیروهای امنیتی در خصوص روند پرونده اش» دست به اعتصاب غذای زده بود.

رسول رضوی روز سه‌شنبه ۲۵ آبان۹۵ به اعتصاب غذای خود پایان داد.

مرتضی مرادپور از روز سه‌شنبه ۴آبان۹۵ در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادیش در اعتصاب غذا بسر می برد.

وضعیت جسمی مرتضی مرادپور که در ۴۴مین روز اعتصاب غذا قرار دارد بسیار وخیم گزارش شده است.

سازمان عفو بین‌‌الملل در حمایت از رسول رضوی و مرتضی مرادپور و چند زندانی عقیدتی دیگر در اعتصاب غذا در ایران فراخوان داد و خواستار نوشتن نامه از طرق مختلف به مقامات ایران با خواست «آزادی فوری و بی قیدوشرط» ایشان شده بود.

سازمان عفو بین‌الملل با بیان این‌که «هشت زندانی عقیدتی شامل مدفعان حقوق بشر، فعالین، هنرمندان و معلمان»، در اعتراض به زندانی بودن‌شان دست به اعتصاب غذا زده‌اند، تاکید کرد: “سلامت این زندانیان با سرعت رو به وخامت می‌رود.”

این سازمان با ارائه جزئیات پرونده و وضعیت این هشت زندانی، از کلیه فعالین خواست با پیوستن به آنان، خواهان آزادی فوری و بدون قیدوشرط زندانیان شوند.

زندانیان