نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال شهرام رادمهر به زندان مشکین‌شهر

26-جولای-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: شهرام رادمهر، زندانی سیاسی آذربایجانی به زندان مشکین‌شهر منتقل شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو زندانی «یئنی‌گاموح» که بارها تقاضای انتقال به زندان محل سکونت خود در مشکین‌شهر را به مسولان زندان مرکزی تبریز ارائه داده بود، سرانجام به زندان این شهر منتقل شد.

به گفته‌ی خانواده‌ی وی این زندانی سیاسی از التهاب زانو و سردردهای مزمن نیز رنج می‌برد و پیگیری‌ها برای اخذ مرخصی درمانی برای وی تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

شهرام رادمهر که تابه‌حال چندین بار بازداشت و به حبس محکوم شده است، عضو کمیته مرکزی حزب یئنی گاموح است که از بهمن ۹۱ در حبس بسر می‌برد. وی به هم‌راه دیگر اعضای کادر رهبری حزب مذکور آقایان لطیف حسنی، محمود فضلی، بهبود قلیزاده و آیت مهرعلی‌بیگلو از دی ماه سال ۱۳۹۱ در شهرهای مختلف بازداشت و به بازداشت‌گاه اداره‌ی اطلاعات تبریز منتقل شدند.

این فعالین پس از اتمام بازجویی‌های طولانی به زندان تبریز منتقل شدند. سپس در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۳ پورباقر قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز ایشان را به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد. این احکام عینا در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.

گفتنی است، آیت مهرعلی‌بیگلو نیز در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۳ و پس از ۳۷ روز اعتصاب غذا به زندان محل سکونت خود در شهر جلفا منتقل شد.

هم‌چنین لطیف حسنی، دبیر کل «یئنی‌گاموح» نیز پس از ۵۲ روز اعتصاب غذا در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۳ به زندان رجایی‌شهر در شهر محل سکونت خود یعنی کرج و بند سیاسی این زندان منتقل شد.

زندانیان