نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انور حسین‌پناهی بر اثر ضرب و شتم نیروهای امنیتی در بیمارستان بستری شد

20-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: انور حسین‌پناهی فعال مدنی کُرد که هم‌اکنون در تبعید و در خارج از استان کردستان به سر می‌برد، امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد، توسط سه تن از نیروهای امنیتی اداره اطلاعات قروه در تهران به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق انور حسین‌پناهی، امروز چهارشنبه ٢٩ مرداد ۱۳۹۳، در مقابل درب منزل شخصی خود در تهران توسط سه تن از عوامل و نیروهای امنیتی اداره اطلاعات قروه به شدت مورد ضرب و شتم و تهدید جانی قرار گرفت؛ به طوری که وی بر اثر ضربات شدید وارده، در بیمارستان بستری شده است.

یکی از اعضای خانواده حسین‌پناهی که نخواست نامش فاش شود در این باره به کمپین گفت: امروز سه نفر از عوامل اداره اطلاعات قروه در تهران و در جلوی درب منزل شخصی انور به وی حمله کردند و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند، و هم‌اکنون هم در بیمارستان بستری می‌باشد.

این عضو خانواده حسین‌پناهی افزود: این افراد توسط شخصی به نام “علی” که یکی از مسوولان اداره اطلاعات قروه است، اجیر شده بودند. آنها تهدید کردند که نباید هیچ فعالیتی داشته باشد.

انور حسین‌پناهی از فعالان سیاسی و مدنی کُرد است که نخستین بار در ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۸۶، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت ۶ ماه را در اداره اطلاعات شهر قروه و در بی‌خبری مطلق به ‌سر برد.

وی سپس در اواخر بهار ۱۳۸۷، از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حسن بابایی و به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی‌ به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام آقای حسین‌پناهی در تاریخ ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۸۸، در شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر کردستان لغو شده است.

انور حسین‌پناهی هم‌اکنون در تبعید و در خارج از استان کردستان به ‌سر می‌برد.

گفتنی است در طول ۶ سال گذشته و پس از دستگیری انور حسین‌پناهی، تاکنون بیش از ۳۳ تن از اعضای خانواده حسین‌پناهی به‌طور جداگانه دستگیر شده‌اند.

زندانیان