نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اهر: تداوم اعتصاب غذا / اعمال فشار و توهین به فعالان زندانی / آزادی تعدادی دیگر از فعالان

25-فوریه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: با وجود آزادی شماری دیگر از فعالان بازداشت شده در شهر اهر، ۲۰ فعال آذربایجانی همچنان در بازداشت بسر می برند.

 

به گزارش اویان نیوز، با گذشت ۵ روز از بازداشت گسترده فعالان مدنی آذربایجانی در اهر ۷ تن از ایشان همچنان در اعتصاب غذا بسر می برند؛ گفتنی است ۱۳ تن از این افراد در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود از تودیع وثیقه خودداری می کنند.

 

عباس لسانی (فعال مدنی)، صالح ملا عباسی (فعال مدنی) ، ابراهیم رشیدی ( فعال حقوق بشر)، ابراهیم نوری (فعال مدنی) ، بهزاد عبدی (فعال دانشجویی) ، اکبر ابولزاده (فعال مدنی) و عباس نظری(فعال مدنی) در اعتراض به انتقال غیرقانونی به اداره اطلاعات دست به اعتصاب غذا زده اند.

 

میثم آزادی (فعال مدنی) عسگر اکبرزاده (فعال مدنی) روزبه سعادتی (فعال دانشجویی) رحیم غلامی (روزنامه نگار) فردین مرادپور (فعال مدنی) سجاد جولانی (نابینا – فعال فرهنگی) وحید فائزپور (وبلاگ نویس) میثم جولانی (فعال مدنی) جعفر رستمی (فعال مدنی) بیت الله برزگر (فعال مدنی) عسگر نادری (فعال مدنی) سعید محمدی (فعال مدنی) علی فیضی(فعال مدنی) فعالانی می باشند که در زندان اهر در اعتراض به بازداشت غیر قانونی از تودیع وثیقه امتناع می نمایند.

 

این گزارش می افزاید، رئیس زندان اهر در گفتگو با این فعالان اظهار داشته قرار وثیقه ایشان به قرار کفالت تبدیل شده است و احتمالا این فعالان در روزهای آینده از زندان اهر آزاد شوند.

 

براساس این گزارش، رفتار مسئولان زندان اهر توهین آمیز بوده و با الفاظی نامتعارف فعالان آذربایجانی را مورد خطاب قرار می دهند.

 

همچنین گزارش شده، مسئولان زندان روزبه سعادتی را به دلیل سنی مذهب بودن، مورد توهین و تحقیر قرار داده اند.

 

در چند روز اخیر نیز منصور سیفی، عادل نویدی، روح الله باقر پور، محمد آخوندی، ﺷﺎﭘﻮﺭ ﻧﺼﺮت ﭙﻮﺭ، ﻋﺒﺎﺱ ﺑﺎﺑﺎ ﺧﺎﻧﯽ، ﺣﺴﯿﻦ ﺑﺎﺑﺎﺧﺎﻧﯽ، ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ و تنی چند از فعالان بازداشت شده در اهر آزاد شدند.

 

بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی به هنگام بازداشت تلفن های همراه فعالان را به ایشان تحویل نداده اند.

 

روز ۱اسفند۹۲ در حدود ۸۰ نفر در شهر اهر از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

 

این فعالان آذربایجانی به دلیل حضور در مراسمی در ارتباط با روز جهانی زبان مادری از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

زندانیان