نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت شمارى از کاربران فضاى مجازى و یک شاعر اهوازى

19-جولای-2017

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: گزارش‌ها از اهواز حاکی از بازداشت شماری از فعالان فرهنگی و کاربران فضای مجازی در این شهر است.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، هفته‌ی گذشته نیروهاى امنیتى یک فعال ۱۷ ساله‌ی عرب و کاربر فضاى مجازى به نام احمد حمدانى از اهالى دزفول را در شهر اراک بازداشت و به محل نامعلومى منتقل کرده‌اند.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر محلی، احمد حمدانى براى گردش به شهر اراک سفر کرده بود. او پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت در شبکه‌هاى اجتماعى به اداره‌ی اطلاعات احضار شده بود. خانواده حمدانى تاکنون از سرنوشت فرزندشان هیچ‌گونه اطلاعى ندارند

هم‌چنین، هفته‌ی گذشته نیروهاى امنیتى یک فعال دیگر عرب به نام صادق حیدرى را در بازار شهر اهواز بازداشت کردند. از سرنوشت ودلیل بازداشت این فعال نیز اطلاعى در دست نیست.

روز شنبه ۲۴ تیر ماه نیز شاعر سمیر چنانى، ۲۵ ساله، اهل شهر شوش پس از احضار به اداره‌ی اطلاعات بازداشت شد. سمیر چنانى پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت‌هاى فرهنگى و شرکت در مراسم شعر به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود.

اول تیرماه سال جارى نیز یک نوجوان ۱۶ ساله به نام على بنى‌طریف از اهالى شهر اهواز در منزل پدری‌اش توسط مأموران اداره‌ی اطلاعات این شهر بازداشت شده است.

بنا به گزارش‌های رسیده از منابع محلى، على بنى‌طریف در فضاى مجازى فعالیت زیادى داشته است. یک منبع نزدیک به خانواده‌ی بنى طریف در همین زمینه گفته است: «خانواده‌ی على به ستاد خبرى و دادگاه انقلاب و زندان نوجوانان (کانون اصلاح و تربیت فجر) مراجعه کرده‌اند اما هیچ‌گونه خبرى از سرنوشت فرزندشان به آنها داده نشده است.»

زندانیان