نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت و بی‌خبری از شیرزاد بیگ‌زاده زندانی سیاسی سابق

7-می-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: شیرزاد بیگ‌زاده زندانی سیاسی سابق اوایل اردیبهشت ماه امسال بازداشت شده است و تا کنون اجازه تماس تلفنی و یا ملاقات با بستگان خود را پیدا نکرده است.

 

به گزارش هرانا، این فعال سیاسی کرد روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه سال جاری در ارومیه بازداشت شده است.

 

خانواده شیرزاد بیگ‌زاده که تا کنون چندین بار جهت پیگیری وضعیت وی به مراجع قضایی مراجعه کرده‌اند، از سوی این مراجع پاسخ شنیده‌اند که: “او بدلایل امنیتی بازداشت گردیده و فعلا امکان ملاقات با وی وجود ندارد.”

 

شیرزاد بیگ‌زاده پیش‌تر در بهار سال ۱۳۸۴ نیز به خاطر فعالیت‌های سیاسی بازداشت شده و ۵ ماه و ۱۷ روز را در اداره اطلاعات ارومیه تحت بازجویی قرار داشته است که از این مدت ۴ ماه آن را در سلول انفرادی سپری کرده بود.

 

شیرزاد بیگ‌زاده سپس در سال ۱۳۸۵ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه و به ۴ سال حبس تعزیری محکوم می‌شود که با اعتراض نامبرده این حکم به شعبه تجدید نظر استان ارسال می‌شود و در این دادگاه وی به ۱ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی محکوم می‌شود.

 

حکم ۱ سال حبس تعزیری وی در سال ۸۸ به اجرا در می‌آید و پس از آزادی نامبرده، در سال ۸۹ وی دست کم سه بار توسط نیروهای اطلاعات سپاه بدون حکم قضایی بازداشت شده و هر بار ۲۴ ساعت را در بازداشت‌گاه این اداره سپری می‌کند.

زندانیان