نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت و بی‌خبری مطلق از وضعیت دو شهروند کرد سلماسی

7-می-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: از وضعیت دو شهروند کرد اهل سلماس که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند، باوجود گذشت بیش از ۷ روز هیچ اطلاعی در دست نیست.

 

به گزارش هرانا، “صابر مامدی” فرزند اسد و “نظمین حیدری” فرزند سلمان اهل روستای دریک از توابع شهرستان سلماس، ۷ روز پیش توسط نیروهای امنیتی این شهرستان بازداشت و منزل آن‌ها مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفت و برخی وسایل شخصی افراد اعم از کامپیوتر را با ضبط نمودند.

 

بازداشت شدگان تاکنون از حق دسترسی به وکیل و برقراری تماس با خانواده‌های خود محروم بوده و هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان در دست نیست.

 

این در حالیست که علی‌رغم پیگیری‌های مستمر خانواده‌ی این دو شهروند، ماموران امنیتی این شهرستان گفته‌اند که از محلی که این دو تن بدان جا منتقل شده‌اند، اطلاعی نداریم.

 

شایان ذکز است که صابر مامدی پیش‌تر به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به ۳ سال حبس تعزیری محکوم و دوران محکومیت خود را به سپری کرده بود.

 

گفتنی‌ست ماموران امنیتی و لباس شخصی به شکلی ناپسند و توهین آمیز اقدام به بازداشت آقایان مامدی حیدری نمودند و اتهام ایشان را همکاری با حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) مطرح نمودند.

زندانیان