نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت یک فعال فرهنگی عرب در اهواز

13-ژوئن-2017

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یک فعال فرهنگی عرب برای چندمین بار بازداشت شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»،‌ اداره‌ی اطلاعات اهواز روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه جاری و برای ششمین بار عامر سیلاوى، شاعر و فعال فرهنگى اهوازى را در مغازه‌اش بازداشت کرده است.

مهدی زرگانی معروف به عامر سیلاوی به دلیل فعالیت‌هاى فرهنگى و به اتهام اقدام علیه امنیت کشور چندین بار بازداشت شده و در ۸ آبان ۱۳۹۵ به قید وثیقه‌ای معادل یک ونیم میلیارد ریال به طور موقت آزاد شده بود.

عامر سیلاوى در تشکیل زنجیره‌هاى انسانى اعتراضی نسبت به انتقال آب کارون به اصفهان و شهرهاى دیگر فعالیت‌هاى فراوانى داشته است. او هم‌چنین در تشکیل بازى سنتى امحیبس (انگشتر) یا همان بازى پر و پوچ در شب‌هاى ماه رمضان در بین مناطق مختلف فعالیت چشم‌گیرى داشته است. از دیگر فعالیت‌هاى او جمع کردن جوانان عرب و تشویق آنها به پوشیدن لباس عربى در اعیاد ومناسبت‌هاى ملى و مذهبى و به خصوص عید فطر است.

عامر سیلاوى یک مغازه‌ی پارچه و لباس‌هاى عربى در منطقه پیچ خزامى کوت عبدالله دارد و در مناسبت‌هاى مختلف از جمله عید فطر لباس‌هاى عربى را با قیمت‌هاى ارزان و به افراد بى‌بضاعت اعطا می‌کند.

عامر سیلاوى، شاعر و فعال فرهنگى، ۳۵ ساله، متاهل و دارای چند فرزند از اهالى منطقه کوت عبدالله کوى آریا (مجد) شهرستان اهواز است. طبق گفته‌ی یکى از بستگان عامر سیلاوى، بازداشت وی بدون هرگونه احضاریه‌ی قبلى صورت گرفته است و اطلاع دقیقى از دلیل بازداشت اخیر او در دست نیست.

برچسب ها:

زندانیان