نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ۲ فعال فرهنگی عرب

6-اکتبر-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: دو فعال فرهنگی عرب از اهالی کوت عبدالله و شادگان اهواز بازداشت شدند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، نیروهای اداره‌ی اطلاعات اهواز دو فعال فرهنگی عرب را در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر ماه و به صورت جداگانه بازداشت کرده‌اند.

یکی از این فعالین به نام عامر سیلاوى ساعت ۱۰ شب ۱۴ مهرماه جاری در منزل خود واقع در منطقه کوت عبدالله و در کوى آریا (مجد) بازداشت شد. عامر سیلاوى، ۳۴ ساله و متاهل است.

وی به دلیل فعالیت‌هاى فرهنگى‌اش پیش‌تر نیز چندین بار بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بود.

عامر سیلاوى در تشکیل زنجیره‌هاى انسانى در اعتراض به انتقال آب کارون به اصفهان و شهرهاى دیگر فعال بوده است. عامر سیلاوى مالک یک مغازه‌ی پارچه و لباس‌هاى عربى در منطقه‌ی پیچ خزامى کوت عبدالله بوده و در مناسبت‌هاى مختلف از جمله عید فطر به کسانى که توانایی خرید لباس را نداشته کمک شایانى کرده است.

به گفته‌ی یکى از بستگان عامر سیلاوى تاکنون از اتهام و مکان نگهدارى او اطلاعى در دست نیست.

هم‌چنین صبح روز سه شنبه ۱۳ مهر ماه سال جارى نیز یک شاعر عرب اهل شهر شادگان ( فلاحیه) به نام عارف نواصرى به دلیل سرودن شعر و یزله (پایکوبى) حماسى و ملى به زبان عربى در تجمع ومراسم فاتحه دو تن از جوانان عرب اهل قلعه کنعان واقع در حومه شهر اهواز، توسط اداره اطلاعات بازداشت شد.

عارف نواصرى بعد از بازگشت از شهر اهواز در منزل خود واقع در شهر شادگان ( فلاحیه) بازداشت و تا کنون از سرنوشت و اتهام او اطلاعى در دست نیست.

زندانیان