نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

برگزاری دادگاه زانیار و لقمان مرادی

23-جولای-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: جلسه‌ی محاکمه‌ی مجدد زانیار و لقمان مرادی، زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج، صبح امروز برگزار شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این ۲ زندانی سیاسی کُرد، صبح امروز در دادگاه کیفری کرج و در حضور وکیل مدافع خود، مورد محاکمه‌ی مجدد قرار گرفتند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در همین خصوص به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت:‌ «در این جلسه آقای نیکبخت، وکیل مدافع زانیار و لقمان مرادی به دفاع از موکلین خود پرداخته و بر بی‌گناهی آن‌ها تاکید کردند.»

این منبع هم‌چنین افزود: «آقای نیکبخت در طول جلسه آمادگی خود را برای معرفی ۴ شاهد به دادگاه اعلام کردند که یکی از قضات در مقابل تصریح کرد در این‌گونه پرونده‌ها اصل بر برائت است و شاکی و یا مدعی‌العموم بایستی شهود خود را برای اثبات جرم به دادگاه معرفی کنند.»

زانیار و لقمان مرادی به اتهام دست داشتن در ترور پسر امام جمعه شهر مریوان، در تیرماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شدند. اتهامی که بارها از سوی آنان رد شده است.

آن‌ها همچنین به “جاسوسی برای دولت انگلستان” متهم و با همین عناوین اتهامی، متهم به محاربه و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده اند.

حکم اعدام این دو زندانی سیاسی از سوی دیوان عالی کشور تایید و به شعبه اجرای احکام فرستاده شده بود که با تلاش وکلا و افکار عمومی این پرونده برای بررسی مجدد به دادگاه کیفری ارجاع داده شده است.

زندانیان