نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بهزاد محمودنژاد به ۳۰ سال حبس و تبعید محکوم شد

5-جولای-2017

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یک شهروند اهل ارومیه به نام «بهزاد محمودنژاد» به اتهام همکاری با احزاب کردی، به ۳۰ سال حبس شامل ۵ سال حبس تعزیری و ۲۵ سال حبس تعلیقی به همراه تبعید به خراسان رضوی محکوم شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در روزهای گذشته حکم پنج سال حبس تعزیری و ۲۵ سال حبس تعلیقی و تبعید به خراسان رضوی برای بهزاد محمودنژاد فرزند عثمان مجددا تایید شد. روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ دادگاه انقلاب ارومیه حکم مذکور را به اتهام «همکاری با احزاب کُردی» برای بهزاد محمودنژاد صادر کرده است.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «وکیل پرونده به اصرار موکل خود، از بیم افزایش حکم نسبت به تجدیدنظر اقدام نکرده است. دادگاه انقلاب اعلام کرده بود وی تا روز ۱ تیرماه حق تجدیدنظر دارد.»

روز یکشنبه ۲۷ شهریور ۹۵، در حوالی روستاهای «قصریک و هشتیان» از توابع سوما و برادوست در ۷۰ کیلومتری شمال ارومیه، نیروهای امنیتی بە طرف یک اتومبیل غیرنظامی تیراندازی کردند که در پی آن، یک تن به نام «ارکان سعیدی» فرزند شوقی از اهالی روستای «گیچی» کشته و بهزاد محمودنژاد هم زخمی و سپس بازداشت شد.

بهزاد محمودنژاد از اهالی روستای «گیچی» بعد از زخمی‌شدن در بیمارستان تحت تدابیر شدید امنیتی بودە و پس از بهبودی، ۳ ماه را در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه تحت بازجویی بوده است.

آن زمان نیروهای امنیتی پس از تحویل جنازه‌ی نامبردە، به دلایل واهی به خانواده‌اش اعلام‌ کردە بودند که حق برگزاری مراسم ترحیم در مسجد را ندارند.

زندانیان