نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیست و ششمین روز اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی کُرد در زندان بندرعباس

29-آوریل-2012

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یک منبع محلی و فعال حقوق بشر به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که علی مرادی زندانی سیاسی کُرد به دلیل اعتراض به آنچه « تبعید غیرقانونی از زندان میناب به زندان بندرعباس» خوانده، از تاریخ ۱۶ فروردین ماه اقدام به دوختن لبهای خود و اقدام به اعتصاب غذا کرده است. وی مدعی شد علی مرادی به دلیل داشتن ناراحتی قلبی از وضعیت سلامتی نامباسبی برخوردار است و مسئولان زندان مرکزی بندرعباس در این مدت نسبت به خواسته‌های این زندانی سیاسی بی توجه بوده و روز جمعه ۸ اردیبشت ماه وی را به سلولهای انفرادی این زندان منتقل کرده‌اند.

 

این منبع به کمپین گفت:« اواخر بهمن ماه سال گذشته بعد از حضور یکی از بازرسان سازمان زندانهای کشور به نام شمس در زندان میناب، علی مرادی زندانی سیاسی به دلیل نیاز به رسیدگی پزشکی نسبت به وضعیت بهداشتی و رسیدگی پزشکی زندان با این بازرس گفتگو کرده است و نسبت به وضعیت بهداشتی و رسیدگی پزشکی زندانیان در زندان اعتراض کرده است. بعد از این روز به دستور رئیس زندان میناب به بهانه‌ واهی این زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی انتقال داده شده است. مسئولان زندان بعد از حدود ۱۵ روز از انتقال وی به سلولهای انفرادی در یک روند غیر قانونی وی را به زندان بندعباس تبعید کرده‌اند. علی مرادی نیز در اعتراض به این تبعید غیرقانون از روز ۱۶ فروردین ماه اقدام به دوختن لبهایش و اعتصاب غذا کرده است تا امروز مسئولان زندان نسبت به خواسته‌های وی بی توجه بوده‌اند و در این مدت از حق ملاقات و تماس تلفنی با خانواده محروم شده است.»

 

این منبع به کمپین گفت: «علی مرادی در تاریخ ۲۹/۱۱/۸۲ به اتهام همکاری با حزب کومله در روستای ” کانی دینار ” از توابع مریوان بازداشت و بعدا در دادگاه انقلاب شهر مریوان به اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب کومله به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم شده است. او پیشتر نیز درسال ۷۷ به اتهام همکاری با احزاب کُردی بازداشت و به مدت ۵ سال در زندان میناب تحمل حبس نموده است.»

برچسب ها:

زندانیان