نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیهوشی و انتقال رضا شهابی و لطیف حسنی به بهداری زندان رجایی‌شهر

7-جولای-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی - کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: رضا شهابی و لطیف حسنی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر در اثر اعتصاب غذا بیهوش شده و به بهداری این زندان منتقل شده‌اند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، لطیف حسنی، دبیر کل «یئنی‌گاموح» که از روز ۲۸ اردیبهشت ماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم و با خواسته‌ی انتقال به زندان شهر محل سکونت‌اش در اعتصاب غذا به سر می‌برد عصر امروز دچار بیهوشی شده و به بهداری زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده است.

از سوی دیگر، رضا شهابی، عضو هیات مدیره‌ی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز که از روز ۱۱ خرداد ماه و در پی تبعید از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده است، ساعت ۸ امشب بیهوش شده و توسط دیگر هم‌بندی‌هایش به بهداری زندان منتقل شده است.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت وی به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «هنگامی که هم‌بندان رضا شهابی به بند برمی‌گشتند او هنوز به هوش نیامده و در بیهوشی کامل بود.»

گفتنی است، لطیف حسنی اعتصاب غذای خود را در زندان مرکزی تبریز آغاز کرده بود که در نهایت در روز ۱۰ تیر ماه به بند ۱۰ زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. وی اعتصاب غذای خود را با خواست انتقال به بند زندانیان سیاسی تداوم داده و امروز پنجاه و یکمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشت.

وی از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب تبریز و به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام به ۹ سال زندان محکوم شده است.

رضا شهابی نیز بنا بر رای دادگاه تجدید نظر تهران، به تحمل چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم است.

زندانیان