نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تداوم بازداشت‌ها در شهرهای آذربایجان/۲ نفر در اردبیل بازداشت شدند

28-جولای-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: از روز دوشنبه و با شروع اعتراضات خیابانی در شهرهای آذربایجان، چندین نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شدند. به جز این افراد، در شهر اردبیل ۲ نفر در رابطه با این اعتراضات از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده اند.

به گزارش هرانا، تعداد ۱۵ تا ۲۵ شهروند بازداشت شده در اعتراضات تبریز و ارومیه آزاد شدند با این‌حال دست‌کم ۷ شهروند دیگر هنوز در بازداشت به سرمی‌برند.

سه شنبه در جریان تجمع مسالمت آمیز صدها نفر در تبریز تعداد زیادی از شهروندان بازداشت شدند که از این میان ۱۵ تا ۲۵ شهروند بازداشت شده با قید ضمانت و بعضا تعهد آزاد شدند و همچنان دست‌کم ۷ تن هنوز در بازداشت به‌سر می‌برند.

هفت شهروند از جمله «رضا سلیمان زاده و مجید حق وردی» که در بازداشت اداره اطلاعات تبریز به سر می بردند، چهارشنبه به زندان تبریز منتقل شده اند.

این بازداشت شدگان فردا در شعبه یک بازپرسی دادسرای انقلاب این شهر تفهیم اتهام خواهند شد.

بازداشت و ضرب‌و‌شتم دو نفر در اردبیل

به نوشته هرانا، ساعت ۹ شب چهارشنبه ۶مرداد ۹۵ ، مهدی هوشمند و رضا وحدت دو شهروند اهل اردبیل در خیابان از سوی ماموران امنیتی همراه با ضرب‌وشتم بازداشت شدند.

بازداشت این دو شهروند در ارتباط با اعتراضات به مطلب منتشره در روزنامه طرح نو انجام شده است.

از سرنوشت و محل نگهداری این دو شهروند بازداشت شده اطلاعی در دست نیست.

سه شنبه ۵مرداد۹۵ صدها نفر از شهروندان آذربایجانی در اعتراض به «توهین‌های روزنامه طرح‌نو» در شهر تبریز تجمع کردند.

مداخله نیروهای امنیتی در شهر اورمیه مانع شکل‌گیری اعتراضات در روز سه شنبه شد. ولی روز دوشنبه تعدادی از شهروندان این شهر به «توهین‌های روزنامه طرح‌نو» معترض شده بودند.

یک شاهد عینی به اویان نیوز درباره اعتراضات شهر تبریز گفت: «تعداد حاضران بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر بود و پس از چند دقیقه اعتراض، ماموران امنیتی و گارد ویژه به معترضان حمله کردند.»

به گفته این شاهد «نیروهای گارد ویژه با باتوم معترضان را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در بین آنها زنان نیز حضور داشتند.»

زندانیان