نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تکذیب آزادی خالیده خالد و بی خبری از وضعیت سلامتی ایلقار موذن زاده

26-می-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: به گزارش خبرگزاری آپا (APA) ائلمان عبدالله اف مسئول امور مطبوعاتی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در مورد وضعیت نویسنده آذربایجانی خالیده خالد گفت این شهروند آذربایجانی به کنسول گری آذربایجان در تبریز تحویل داده نشده است. دولت آذربایجان در به تماس های پی در پی خود برای روشن شدن وضعیت شهروندان آذربایجانی بازداشت شده در تبریز ادامه می دهد.

 

لازم به یاد آوری است خالیده خالد عضو هیت علمی آکادمی علوم جمهوری آذربایجان و دستیار وی شامخال حسین اف در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۳ در شهر تبریز در منزل پدری محمد رشیدی بازداشت شدند. مقامات وزارت خارجه دولت ایران اتهام این دو شهروند آذربایجانی را فعالیت غیر قانونی اعلام کرده بودند.

 

ایلقار موذن زاده شاعر آذربایجانی که در تاریخ ۸ می ۲۰۱۳ در مشکین شهر بازداشت شده است و احتمالا به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر تبریز منتقل شده و در آنجا تحت شکنجه و بازجویی قرار دارد. بنا به گزارش منابع محلی مراجعه پی در پی خانواده این فعال مدنی آذربایجانی برای آگاهی از وضعیت وی به دادگستری تبریز بی نتیجه مانده است و مقامات قضایی از دادن اطلاعاتی در مورد وضعیت ایلقار موذن زاده به خانواده اش امتناع می کنند. اعضای خانواده این شاعر ترک آذربایجانی نگران سلامتی جسمانی ایشان می باشند.

 

گفتنی است بازداشت ایلقار موذن زاده در ارتباط با دستگیری نویسنده آذربایجانی خالیده خالد بوقوع پیوسته است.

زندانیان