نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حکم تبعید چهار زندانی سیاسی کرد به اجرا گذاشته شد

10-می-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: در پی حکم قبلی دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج مبنی بر اینکه چهار زندانی سیاسی هر یک به سالهای طولانی زندان و تبعید به خارج مناطق کردستان محکوم شده بودند هفته گذشته حکم تبعید آنها به اجرا گذاشته شد و هر یک به زندانهای میناب ، طب ، مسجد سلیمان و کاشمر تبعید شدند.

 

بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، این چهار زندانی سیاسی کرد به نامهای شورش رضایی، فردین فرجی، چنگیز قدم خیر و ایوب اسدی که در اواخر خرداد ماه سال ۱۳۹۰ توسط نیروهای اطلاعات سپاه دستگیر شده بودند و در تاریخ ۲۱ مرداد ماه سال گذشته جلسه رسیدگی به اتهامات این چهار فعال سیاسی کرد اهل شهرهای کامیاران، مریوان و دیواندره در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. بر اساس این گزارش، در این جلسه که حدود ۲ ساعت ونیم به طول انجامید، پرونده این چهار زندانی سیاسی کرد مورد رسیدگی قرار گرفت و چنگیز قدم خیر اهل کامیاران محکوم به ۴۰ سال زندان و تبعید به مسجدسلیمان ، فخرالدین فرجی اهل مریوان محکوم به ۳۰ سال زندان و تبعید به طب ، محمدحسین رضایی اهل دیواندره محکوم به ۳۰ سال زندان که بعدا هم در دادگاهی دیگر به ۱۵ سال دیگر زندان هم حکم داده شد و تبعید به میناب ، ایوب اسدی اهل مریوان محکوم به ۲۰ سال زندان و تبعید به کاشمر که هفته گذشته به دستور مقامات قضای حکم تبعید آنها به اجرا گذاشته شد و این چهار زندانی سیاسی کرد به خارج از زندانهای کردستان تبعید شدند.

 

گفتنی است که این چهار زندانی نزدیک به سه ماه در بازداشتگاهای امنیتی شهرهای سنندج و مریوان تحت بازجویی و تحت فشار برای گرفتن اعترافات تلوزیونی قرار گرفته بودند. و همواره تحت فشار مسئولان امنیتی زندان مرکزی سنندج قرار داشتند.

زندانیان