نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو فعال اهوازی به دلیل ناتوانی در تامین وثیقه خود را به زندان معرفی کردند

13-آگوست-2017

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: دو فعال اهوازی به دلیل عدم توانایی در تهیه‌ی وثیقه خود را به زندان معرفی کردند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، در یک هفته‌ی گذشته احمد نیسى (تمیمى) و حسین حردان، فعالین اهوازی به دلیل بالا بودن مبلغ وثیقه و عدم توانایی در تامین آن خود را به زندان شیبان اهواز معرفی کرده‌اند.

روز شنبه ۲۱ مرداد ماه جاری، احمد نیسی،‌ ۳۰ ساله، متأهل و داراى یک فرزند ۵ ساله و از اهالى کوى علوى شهر اهواز به دلیل نداشتن مبلغ سند اجاره‌اى ،خود را به زندان شیبان معرفى کرد.

وی اوایل سال ۱۳۹۵ به دلیل فعالیت در شبکه‌هاى اجتماعى به همراه سه تن دیگر به نام‌هاى طارق عچرش، ۲۷ ساله و از اهالى کوی علوی شهر اهواز، محمد مهاوی، ۲۸ ساله و از اهالى خفاجیه و ماجد عچرش، ۲۵ ساله و از اهالى ماهشهر توسط پلیس فتا بازداشت شده و بلافاصله به تهران منتقل شده بود.

این افراد بعد از یک ماه بازداشت در زندان اوین به زندان شیبان منتقل شده بودند. پرونده‌ی این چهار کاربر فضاى مجازى در شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضى زارع بررسى شد.

این افراد بعد از چهار ماه بازداشت در زندان شیبان با صدور قرار وثیقه‌ی دو میلیارد ریالى آزاد شدند و سپس هر چهار فعال به اتهام اقدام علیه امنیت ملى در این دادگاه محاکمه و هر کدام از آن‌ها به دو سال حبس محکوم شدند. حکم صادر شده نیز در دادگاه تجدید نطر تأیید شد.

دیروز شنبه ۲۱ مرداد ماه احمد نیسى (تمیمى) به دلیل مشکلات معیشتى و بالا بودن مبلغ وثیقه خود را به زندان شیبان معرفى کرد. هفته‌ی گذشته نیز حسین حردان جوان ۲۳ ساله‌ای از اهالى کوى علوى شهر اهواز نیز به دلیل سنگین بودن مبلغ وثیقه‌ی اجاره‌اى (هر ۶ ماه ۵۰ میلیون ریال) خود را به زندان شیبان معرفى کرده بود.

حسین حردان در ۲۵ تیرماه ۱۳۹۴ توسط قرارگاه ابوالفضل العباس سپاه پاسداران در شهر اهواز بازداشت شده بود. وی بعد از ۴۵ روز شکنجه در بازداشت‌گاه این قرارگاه او را به زندان شیبان (مجتمع حرفه‌آموزى اهواز) منتقل کرده بودند. حسین حردان در شعبه‌ی۳  دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضى مسعود طهماسبى به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با تشکیلات خارج از کشور و تبلیغ علیه نظام جمهورى اسلامى ایران محاکمه و بعد از ۷ ماه بازداشت در زندان شیبان با وثیقه‌ی دو میلیارد ریالى (سند اجاره‌اى) تا صدور حکم آزاد شده بود.

زندانیان