نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سعید متین‌پور به زندان اوین بازگشت

5-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: سعید متین‌پور، رزونامه‌نگار زندانی که پس از ۵ سال حبس برای ۳ روز به مرخصی اعزام شده بود، عصر روز دوشنبه ۱۳ مرداد ماه به زندان اوین بازگشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این زندانی سیاسی آذربایجانی که روز ۵ مرداد ماه جاری برای مدت ۳ روز به مرخصی اعزام شده بود، عصر روز ۱۳ مرداد ماه برای تحمل باقی‌مانده‌ی مدت حبس خود به زندان اوین بازگشت.

گفتنی است، بسیاری از فعالین سیاسی و مدنی در طول مدت مرخصی با حضور در منزل سعید متین‌پور در شهر زنجان با وی دیدار کردند.

سعید متین‌پور، در تاریخ ۴ خرداد ۱۳۸۶ در زنجان بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از تحمل ۲۷۸ روز بازداشت موقت سرانجام با قرار وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

قاضی صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی متین پور را به اتهام ارتباط با بیگانگان به ۷ سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به یکسال و مجموعا به ٨ سال حبس تعزیری محکوم کرده‌است.

او روز بیستم تیر ۸۸ از سوی قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به این دادگاه احضار شده بود که پس از حضور در دادگاه٬ ماموران او را بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل کردند.

سعید متین پور عضو هیات تحریریه هفته نامه های «یارپاق»، «موج بیداری» و وبلاگ نویس و فعال مدنی است که به خاطر دفاع از حقوق اذربایجانی ها، نوشتن مقالات در وبلاگ و سایر فعالیتهای مدنیش با این اتهامات روبرو شده است.

گفتنی است وی از ناراحتی‌های گوارشی، سردرد و کمردرد مزمن رنج می‌برد و مسولین تاکنون با مرخصی وی مخالفت می‌کردند.

سعید متین‌پور از جمله زندانیانی بود که در حمله‌ی گارد به بند ۳۵۰ زندان اوین به شدت مضروب شده و به انفرادی‌های بند ۲۴۰ این زندان منتقل شده بود. وی پس از ۲ هفته اعتصاب غذا در سلول‌های انفرادی به هم‌راه آخرین دسته از زندانیان به بند ۳۵۰ بازگردانده شد.

برچسب ها:

زندانیان