نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شهرام رادمهر با آزادی مشروط از زندان مشکین‌شهر آزاد شد

17-جولای-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: شهرام رادمهر فعال آذربایجانی زندانی با برخورداری از آزادی مشروط از زندان مشکین‌شهر آزاد شد.

به گزارش اویان نیوز، شنبه ۲۶ تیر ۹۵ شهرام رادمهر فعال سیاسی اهل مشکین‌شهر با قبول درخواست آزادی مشروط پس از نزدیک به ۴۳ ماه حبس از زندان مشکین شهر آزاد شد.

سجاد رادمهر برادر این فعال سیاسی با اعلام این خبر، در حساب فیسبوک خود نوشت: «صدور حکم آزادی مشروط برای شهرام رادمهر در حالی است که از حدود نه ماه با این در خواست حقوقی وی مخالفت شده بود».

شهرام رادمهر (ساوالان) روز ۱۸ بهمن ۹۱ از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

روز ۹ اردیبهشت ۹۲ قاضی باقرپور، رئیس شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز، شهرام رادمهر را به همراه بهبود قلیزاده، محمود فضلی، لطیف حسنی و آیت (یوروش) مهرعلی بیگلو به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی به ۸ سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به ۱ سال حبس تعزیری و مجموعاً به ۹ سال حبس تعزیری محکوم نمود.

روز ۲۲ خرداد ۹۲ سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به حکم ۹ سال حبس فعالان آذربایجانی نگرانی خود را از افزایش سرکوب مخالفان، معترضان و کنشگران سیاسی، صنفی و اجتماعی و فعالان ملی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اعلام کرده بود.

پیشتر این فعال بارها به علت فعالیت های هویت طلبانه خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت و در دادگاه انقلاب به حبس محکوم شده بود.

وی در ۲۱ آذر سال ۱۳۸۲ در مراسم ۲۱ آذر در قبرستان امامیه شهر تبریز بازداشت و پس از مدتی به ۶ ماه حبس ماه محکوم شد که به مدت ۲ سال تعلیق گردید.

بار دیگر در ۳ خرداد ۸۹ از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از ۱۴۹ بازداشت موقت که اکثر مدت بازداشت را زیر شکنجه و بازجویی در بازداشتگاه انفرادی اداره اطلاعات تبریز گذرانده بود با قرار وثیقه ۲۲۰ میلیون تومانی آزاد شد و بعد با حکم دادگاه انقلاب تبریز به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

شهرام رادمهر، دانش آموخته رشته مهندسی صنایع بوده، متاهل و ساکن مشکین شهر است.

زندانیان