نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عمادالدین ملازهی، فعال بلوچ به اداره اطلاعات احضار شد

4-دسامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: عمادالدین ملازهی، فعال بلوچ، به تازگی مجدداً به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب احضار شده است.

به گزارش هرانا، عمادالدین ملازهی، ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۸۸ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و ۱۲ ماه را بدون حق ملاقات در انفرادی‌های این ارگان امنیتی به سر برد.

وی پس از تحمل این میزان انفرادی که با شکنجه‌های روحی و جسمی نیز همراه بود، به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد و در اوایل فرودین ماه سال جاری، به قید وثیقه‌ی ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: «عمادالدین در اثر شکنجه های شدید زیر نظر پزشک و در حال مداوا است و به بیماری هایی نظیر خونریزی معده، نارسایی قلبی و افسردگی شدید مبتلا شده است.»

وی در ادامه افزود: «با توجه به احضار مجدد این فعال بلوچ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب، به نظر می‌رسد که مسئولان درصدد پرونده سازی و صدور  حکمی جدید برای وی باشند.»

وی در مدت ۵ ساله‌ی بازداشت، بارها به شعبه‌ی ۱ و ۱۰۴ بازپرسی و دادگاه انقلاب زاهدان منتقل شد. اتهامات آقای ملازهی در حالی مواردی منجمله «خروج غیر قانونی از مرز»، «گروگان گیری» و «حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز» عنوان شده است که برای هیچ کدام از این موارد اتهامی دلیل و مدرک و یا شاکی وجود ندارد و نامبرده نیز از پذیرفتن این اتهامات سرباز زده است. 

زندانیان