نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کشته شدن یک شهروند اهوازى و مجروح شدن یک تن دیگر توسط نیروهاى امنیتى

18-می-2017

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یک شهروند اهوازی در هجوم نیروهای امنیتی به منطقه‌ی ملاشیه کشته شده و یک نفر دیگر نیز مجروح شد.

به گزارش «نفس در قفس»، نیروهای سپاه پاسداران و اطلاعات نیروی انتظامی در حمله‌ی روز ۲۷ اردیبهشت خود به منطقه‌ی ملاشیه، عدنان حردانی، ۲۷ ساله را با تیراندازی خود کشته و یک تن دیگر را نیز زخمی کردند.

از هویت فرد مجروح تاکنون اطلاعی به دست نیامده است.

این حمله در حالی در روز چهارشنبه صورت گرفت که پیش‌تر و روز سه‌شنبه، فرمانده سپاه ولیعصر اهواز، از دستگیری «مهاجمان به کلانتری ۲۲ در حال خروج از کشور» خبر داده بود. با این‌حال نیروهای سپاه و انتظامی روز چهارشنبه راه‌های ورودی و خروجی منطقه‌ی ملاشیه در حومه‌ی غربی اهواز را بسته و به چند منزل در خیابان ۱۶ این منطقه هجوم بردند.

شایان ذکر است که روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت چند نفر در منطقه قصبه در ۵۲ کیلومتری جنوب شهر آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق توسط نیروهاى امنیتى دستگیر شده‌اند اما از هویت آن‌ها اطلاعى در دست نیست.

طبق گفته‌ی بستگان عدنان حردانى، او هیچ ارتباطى با حمله به کلانترى نداشته و تا کنون خانواده‌ی او از دلیل هجوم نیروهاى امنیتى و انگیزه‌ی کشته شدن فرزندشان اطلاعى ندارند.

گفتنی است، وزارت اطلاعات تاکنون نسبت به این موضوع هیچ‌گونه واکنشى نشان نداده است.

هجوم روز ۲۷ اردیبهشت نیروهاى امنیتى به ملاشیه، یادآور وقایع سال ۱۳۸۴ است در آن که نیروهاى اطلاعاتى وانتظامى بعد از بمب‌گذارى در فرماندارى و سازمان برنامه و بودجه در بهمن آن سال، با حمله به چندین نقطه شهر ده‌ها تن از فعالان عرب را دستگیر کرده و بعد از شکنجه و بازداشت متوجه شدند که عاملان آن حوادث افراد دیگرى بوده‌اند.

برچسب ها:

زندانیان