نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مجروح کردن اعضاى یک خانواده وتخریب منزل‌شان توسط نیروى انتظامى در اهواز

10-جولای-2017

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: شهرداری اهواز با همراهی نیروهای انتظامی منزل یک پیرزن را تخریب و دست به ضرب و شتم اعضای خانواده‌ی وی زدند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه سال جارى نیروهاى انتظامى همراه با عملیات اجرائى شهردارى منطقه ۶ شهر اهواز به منزل یک خانواده‌ی فقیر شامل یک پیرزن عرب و فرزندش هجوم کرده و بعد از ضرب وشتم آن‌ها منزلشان را که در دست ساخت بود با بولدوزر تخریب کردند.

یکی از کارمندان شهرداری در گفت‌وگو با فعالان حقوق بشری محلی گفته است: «مسؤل این قضیه آقای ذبیحی رئیس عملیات اجرائى شهردارى منطقه ۶ است که گویا به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز، مأموران شهردارى با نیروى انتظامى دیروز به کوى سادات در حومه‌ی شهر اهواز مراجعه و عملیات تخریب منزل را با دستور شهردارى انجام داده است. در هنگام تخریب منزل، خانم زهرا سوارى و فرزندش على شبوطى (سوارى) مورد ضرب وشتم مأموران نیروى انتظامى و شهردارى قرار گرفته‌اند و از ناحیه‌ی صورت مجروح شده‌اند.»

یکى از بستگان این خانواده گفته است: «زمین مزبور به طور قانونى و از بنگاه خریدارى شده است و خانواده‌ی سوارى هرچه داشتند براى ساخت این قطعه زمین و مصالح ساختمانى خرج کرده‌اند.»

در موردی مشابه که پیش‌تر و در روز جمعه ۲۳ فروردین‌ ماه ۱۳۹۲ منجر به کشته شدن یک نوجوان ۱۵ ساله اهوازی به ‌نام مرتضی سویدی بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی شد.

زندانیان