نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محاکمه مجدد جعفر گوشواره زندانی سیاسی محکوم به اعدام به جرم قتل

1-سپتامبر-2012

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: محمد جعفر گوشواره بار دیگر محاکمه شد.

به گزارش هرانا، این زندانی سیاسی که به اتهام همکاری با حزب دمکرات در تاریخ ۷ دی ماه سال ۸۷ و در شهرستان مهاباد بازداشت شده است پس از محاکمه در شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه بدون حضور وکیل مدافع شخصی به اعدام محکوم شد. 

نامبرده از چهار ماه پیش جهت بازپرسی در خصوص قتل یک تن از پرسنل نیروی انتظامی مجددا از زندان ارومیه به زندان مهاباد منتقل شده است و علی‌رغم گذشت چهارماه به وضعیت پرونده وی رسیدگی نشده است.

یک منبع مطلع نزدیک به این زندانی اعلام داشته‌است که این زندانی در حالی جهت بازپرسی قتل یک تن از پرسنل نیروی انتظامی به زندان مهاباد منتقل شده است که طی سالهای گذشته هفت تن دیگر نیز با همین اتهام (قتل سرباز نیروی انتظامی) در محل دیگری بازداشت و محاکمه شده‌اند و محاکمه جعفر گوشواره به اتهام قتل ایشان محلی از اعراب ندارد.

وی هم چنین در خصوص محاکمه این زندانی سیاسی در دادگاه انقلاب نیز یادآور شده که جعفر گوشواره پس از محاکمه غیابی به اعدام محکوم گردیده و هیچ‌گاه دادنامه‌ای به وی ارائه نشده است، حکم مذکور بدون ابلاغ کتبی از سوی دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، بر اساس گزارش دستگاه قضایی در خصوص قتل یکی از پرسنل نیروی انتظامی هفت نفر از کُردهای سلفی “انور خضری”، “خسرو بشارت”، “قاسم آب‌بسه” و “داوود عبدالهی” به همراه دو تن دیگر در طی سالهای گذشته بازداشت و محاکمه شده‌اند.

زندانیان