نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت حبس و شلاق برای یک تبعه افغانستان

7-سپتامبر-2016

گروه خبری: اعدام - اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یک مرد تبعه افغانستان در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران در محاکمه ای غیرعلنی به اتهام «ورود به عنف، آزار و اذیت و تهدید»  به ۷سال و نیم زندان، ۱۴۹ضربه شلاق، دیه و از بابت ورود و اقامت غیرمجاز به جریمه نقدی و ترک ایران محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری رکنا، مرد افغانستانی به دلیل ورود غیر مجاز به یک ویلا و آزار و اذیت زن سرایدار این ویلا در دی ماه سال ۹۳ به شلاق و حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

پزشکی قانونی آثار کبودی روی صورت، گردن و بدن زن جوان را گزارش کرده و اعلام کرده بود آثار جرم در محل کشف شده است مرد افغانستانی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو قاضی مستشار پشت درهای بسته و غیرعلنی پای میز محاکمه ایستاد. این مرد در جلسه دادگاه منکر آزار زن جوان شد و گفت: “قبول دارم از روی دیوار به داخل حیاط پریدم اما م زن جوان را آزار ندادم”.

دیروز هیات قضایی با توجه به اینکه DNA کشف شده در محل جرم برای اظهار نظر کارشناسان کافی نبوده است. این مرد را از اتهام تجاوز به زن ایرانی تبرئه و وی را به جرم ورد به عنف به ۴ سال و نیم زندان، به جرم تهدید زن جوان به قتل به ۳سال زندان و ۱۴۹ ضربه شلاق و همچنین پرداخت دیه به خاطر ضرب و شتم زن جوان محکوم کردند. مرد افغان همچنین به خاطر ورود غیرمجاز به ایران به جریمه نقدی، و ترک کشور ایران محکوم شد.

زندانیان