نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مرتضی مرادپور بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل شد

6-مارس-2017

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مرتضی مرادپور که اخیرا پس از ۶۵ روز اعتصاب غذا آزاد شده بود، ظهر دیروز بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، مرتضی مرادپور فعال مدنی آذربایجانی، ظهر دیروز ۱۵ اسفند ماه جاری، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و به زندان مرکزی تبریز منتقل شده است.

یک منبع مطلع در همین خصوص در گفت‌وگو با گزارش‌گر «نفس در قفس» اظهار داشت: «۴ مامور اطلاعات سپاه پاسداران، ساعت ۲ ظهر دیروز، مرتضی را که در حال تردد با اتوبوس شرکت واحد بود، درون اتوبوس بازداشت و به وی دست‌بند زده‌اند.»

این منبع مطلع ادامه داد: «پس از آن وی را به زندان مرکزی تبریز منتقل کرده‌اند و او طی تماسی با خانواده‌اش از نگه‌داری‌اش در قرنطینه‌ی زندان مرکزی تبریز خبر داده است.»

مرتضی مرادپور، عصر روز ۹ دی ماه امسال پس از یک اعتصاب غذای ۶۵ روزه، با موافقت مسولان با حکم رای باز از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

مرتضی مرادپور از روز ۴ آبان ۹۵ در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مبنی بر تجمیع مجازات و درخواست آزادی‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود.

این فعال هویت طلب روز ۲۸ اردیبهشت ۹۴، از سوی ماموران امنیتی در محل کارش بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

مرتضی مرادپور در سال ۱۳۸۸ در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی به همراه برادر خود فردین مرادپور و چندین نفر دیگر از فعالان آذربایجانی در جریان راهپیمایی خانوادگی ۱ خرداد ۸۸ در پارک ائل گولی تبریز و پس از طرح شعارهایی در رابطه با حقوق زبانی و ملی آذربایجانی ها بازداشت و پس از نزدیک به شش ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شده بود.

برچسب ها:

زندانیان