نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

منصور آروند، زندانی سیاسی کُرد اعدام شد

15-ژوئن-2015

گروه خبری: اعدام - اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: منصور آروند، زندانی سیاسی کُرد در زندان میاندوآب اعدام شده است.

به گزارش «نفس در قفس»، این زندانی سیاسی اهل مهاباد که از روز ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۴ به طور ناگهانی از زندان این شهر به مکانی نامعلوم منتقل شده بود در زندان میاندوآب به دار آویخته شده است.

خبرگزاری هرانا ضمن اعلام این خبر، تاریخ اجرای حکم را ۱۶ خرداد ماه اعلام کرده و گزارش کرده است که یکی از اعضای خانواده وی، ضمن تایید این خبر، اظهار داشت که امروز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه، از سوی زندان میاندوآب به آنها اعلام شده است که با پرداخت هزینه، نسبت به تحویل جسد منصور آروند اقدام کنند.

این در حالی است که منابع دیگر گزارش کرده‌اند که حکم این زندانی سیاسی صبح دیروز ۲۴ خرداد ماه اجرا شده است.

پیش‌تر شایعاتی مبنی بر لغو حکم اعدام این زندانی از سوی دیوان عالی کشور منتشر شده بود که البته هیچ‌گاه به طور کتبی به وی ابلاغ نشده بود.

منصور آروند از جمله زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه بود که از رز ۲۹ آبان ماه ‍۱۳۹۳ در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم دست به اعتصاب غذای جمعی زدند. وی در طول این اعتصاب غذا و در روز ۸ آذر ماه به زندان مهاباد منتقل شده بود.

منصور آروند در خردادماه سال ١٣٩٠ در منزل خود بازداشت شد و از سوى شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد، با اتهامات محاربه با خدا و همکارى با احزاب کرد به اعدام محکوم شده بود.

 

 

برچسب ها:

زندانیان