نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مهدی (ائلمان ) نوری در اداره اطلاعات تبریز

مهدی نوری

26-می-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مهدی(ائلمان ) نوری بعد از گذشت یک هفته بی خبری از حضور خود در اطلاعات تبریز خبر داد.

 

به گزارش اویان نیوز ، روز ۴ خرداد ۹۲ مهدی(ائلمان) نوری بعد از یک هفته بی خبری طی تماس تلفنی از دستگیری و حضور خود در اداره اطلاعات تبریز خبر داده است . طی هفته گذشته مامورین امنیتی در چندین نوبت با مراجعه به منزل پدری وی قصد دستگیری این فعال مدنی را داشته اند که بعلت عدم حضور در منزل موفق به بازداشت وی نمی شوند . مامورین امنیتی در مراجعات خود منزل پدری این فعال مدنی آذربایجانی را تفتیش و وسایل شخصی وی را با خود برده اند. خانواده این فعال مدنی طی یک هفته اخیر هیچ اطلاعی از فرزند خود نداشتند .گفتنی است این فعال مدنی در تماس خود داروهای اعصاب خود را خواسته است.

 

همچنین امروز یکشنبه ۵ خرداد ۹۲ خانواده این فعال مدنی با مراجعه به دفتر بازپرس هاشم زاده، حکم برائت مهدی (ائلمان) نوری را به وی ارائه نموده و علت دستگیری وی را جویا می شوند که هاشم زاده در پاسخ ایشان اظهار می دارد دستور بازداشت وی از تهران صادر شده است.

 

پیشتر نیز مهدی (ائلمان) نوری به همراه ۲۸ نفر دیگر در جلسه هم اندیشی برای نجات دریاچه اورمیه در ۲ شهریور ۹۰بازداشت و از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی به ۲۴ ماه حبس محکوم گردید.این حکم پس از تایید در دادگاه تجدید نظر استان با اعتراض ایشان در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور نقض و برای بررسی مجدد به شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی ارجاع داده شده بود. در نهایت طبق رای صادره از شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی محمود فضلی و مهدی(ائلمان) نوری، تبرئه شدند.

زندانیان