نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نامه اعتراضی ۷ تن از فعالان آذربایجانی به مقامات قضایی

27-فوریه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: ۷ تن از فعالان آذربایجانی طی نامه ای به مقامات قضایی اعتراض خود را به رفتار ماموران امنیتی ابراز داشتند.

 

به گزارش اویان نیوز، عباس لسانی، صالح ملا عباسی، ابراهیم رشیدی، ابراهیم نوری، بهزاد عبدی، اکبر ابولزاده و عباس نظری در نامه ای خطاب به دادستان شهرستان اهر اعتراض خود را به نحوه برخورد ماموران امنیتی و همچنین انتقال غیرقانونی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ابراز داشتند.

 

در قسمتی از این نامه آمده است: «… با دستور قضایی جنابعالی به بازداشتگاه نامعلومی منتقل شده … مورد آزار و اذیت قرار گرفتیم»

 

فحاشی، لگد، سیلی، مشت، ضربه با باتوم به سر، شلاق به بدن، کوبیدن سر به دیوار و در از نمونه رفتار ماموران امنیتی است که فعالان آذربایجانی به آن اشاره کرده اند.

 

این فعالان همچنین ابراز داشته اند به اجبار مجبور به اعتراف شده اند و نیز مجبور بوده اند اعترافات اجباری خود را «امضا» نمایند.

 

فعالان آذربایجانی در نامه خود خواستار حضور کارشناسان در زندان اهر شده تا «با معاینه بدنی پزشکی» صحت و سقم گفته ی ایشان بررسی شود.

 

این ۷ فعالان آذربایجانی در نامه خود تاکید کرده اند در اعتراض به نحوه بازداشت خود از تودیع وثیقه خودداری نموده و تا آزادی بی قید و شرط در اعتصاب غذا به سر خواهند بود.

 

گفتنی است از میان امضا کنندگان این نامه ظهر امروز بهزاد عبدی پس از تودیع وثیقه از سوی خانواده وی از زندان اهر آزاد شده است.

 

همچنین امروز از فعالان حاضر در زندان اهر میثم جولانی ،سجاد جولانی ، جعفر رستمی راد و عسگر نادری پس از تبدیل قرار وثیقه به قرار کفالت از زندان اهر آزاد شدند.

ahar name ahar name1

زندانیان