نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هفت سال زندان برای یک جوان ۱۸ ساله کرد به اتهام هواداری از احزاب اپوزیسیون

29-نوامبر-2011

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: به گزارش منابع خبری، در ادامه‌ افزایش ‌فشار بر زندانیان و بازداشت و صدور احکام ناعادلانه‌، “شاهو احمدی” شهروند اهل مریوان، به ‌۷ سال زندان محکوم شد.

 

تارنمای نوروز گزارش داده است که شاهو احمدی جوان ۱۸ ساله‌ که‌ حدود ۴ ماه پیش به ‌همراه عثمان صالحی، ناصر گلاویژی، اقبال ایزدی، عثمان گلاویژی و محمد صالحی به‌ اتهام هواداری از یکی از احزاب اپوزیسیون کردی بازداشت ‌شده بود، از سوی دادگاه انقلاب به‌ ۷ سال زندان محکوم گردید.

 

گفتنی‌ است بقیه‌ بازداشت شدگان به‌ همراه کاوه‌ فرجی، آرام رستات و کاوه‌ مرادی نیز که‌ چند ماه پیش بازداشت شده‌اند هم‌چنان بلاتکلیف هستند.

 

هفته گذشته نیز، دو شهروند کرد شهرستان دهگلان استان کردستان بازداشت و یک شهروند اهل سنندج به دادگستری این شهر احضار و روانه زندان شد.

 

ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، این دو نفر راکمال کریمی و کوروش کریمی در شهرستان دهگلان استان کردستان اعلام کرده و آژانس خبری موکریان نیز، از احضار و بازداشت آزاد (کاوه) لطف پوری در سنندج خبر داده بود.

 

لطف پوری به همراه چند شهروند دیگر سنندجی به نام های بهزاد احمدی، آرش صالح، محمد قربانیان و اسعد باقری در تیرماه سال امسال، توسط نیروی انتظامی در سنندج دستگیر و پس از ساعاتی آزاد شده بودند.

زندانیان