نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت وخیم جسمانی انور خضری در چهلمین روز اعتصاب غذا

11-جولای-2011

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: در چهلمین روز از اعتصاب غذای انور خضری، زندانی سیاسی کرد، و در حالی که وضعیت جسمانی این زندانی بسیار نامناسب و بحرانی گزارش می شود، مسئولان زندان رجایی شهر همچنان نسبت به خواسته های این زندانی سیاسی بی توجه اند.

 

به گزارش کلمه، این زندانی از چهل روز پیش در اعتراض به وضعیت خود در بند ۶ سالن ۱۸ این زندان دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی سیاسی به مدت دو سال است که به صورت کاملا بلاتکلیف در زندان به سر می برد و نه تنها تاکنون برایش دادگاهی برگزار نشده، که حتی برای بازپرسی نیز احضار نشده است.

 

وی در اعتراض به این شرایط و همچنین نگهداری در بند زندانیان عادی زندانیان رجایی شهر، اعتصاب غذای تر کرده است. در اعتصاب غذای تر، زندانی تنها به خوردن آب و چای بسنده و از خوردن هرگونه غذا خودداری می کند.

 

خواسته اصلی این زندانی سیاسی کرد، رسیدگی قضایی به پرونده‌اش بعد از دوره طولانی بلاتکلیفی و همچنین انتقال به بند زندانیان سیاسی است.

 

کامران شیخی و ابراهیم سیدی، دو زندانی سیاسی دیگر کرد که همزمان با انور خضری اعتصاب غذایشان را آغاز کرده بودند، چند روز پیش به این اعتصاب پایان دادند.

 

این دو زندانی به همراه احمد کمال رمضان، رمضان سعیدی و هادی امینی از دیگر زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر هستند که در شرایط بسیار نامناسب در میان زندانیان عادی این زندان نگهداری می شوند و خواهان انتقال به بند زندانیان سیاسی هستند.

زندانیان