نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت وخیم شهرام رادمهر در زندان تبریز

3-ژوئن-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: شهرام رادمهر زندانی سیاسی آذربایجانی دیروز ۱۲ خرداد ۹۳ برای دومین بار در طول هفته گذشته جهت انجام معاینات پزشکی به خارج از زندان اعزام شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، با اینکه تمام پیگیریهای خانواده این زندانی سیاسی جهت معاینه وی توسط پزشک متخصص در طول سال گذشته بی‌نتیجه مانده بود، با وخامت شدید وضعیت جسمی وی مسئولان رندان تبریز با اعزام به مراکز درمانی موافقت کردند.

یکی از اعضای خانواده‌ی وی در گفت‌وگو‌ با گزارش‌گر «نفس در قفس» در رابطه با وضعیت وی گفت: «زانوهای وی به شدت التهاب کرده است به طوری که قادر به نشستن نبوده و موقع راه رفتن می لنگد. پزشک زندان تبریز نوع بیماری را آرتروز حاد تشخیص داده که در صورت تعلل در درمان به جراحی نیاز خواهد بود. سنگ کلیه، زخم معده و سردردهای شدید دیگر بیماری است که شهرام رادمهر از آن‌ها در رنج است.»

این منبع در ادامه هم‌چنین افزود: «وی در اسفند سال ۱۳۹۱ نیز به علت سردردهای شدید عصبی بعد از دوران بازجویی نیاز به معاینه‌ی پزشک متخصص داشت که مسئولین زندان این امر را منوط به زدن پابند، دستبند و همچنین پوشیدن لباس زندان کرده بودند که وی از پذیرفتن آن‌ها امتناع کرد و به همین دلیل اجازه‌ی ملاقات پزشک متخصص به وی داده نشد. شهرام رادمهر در طول دوران بازجویی در بازداشت‌گاه اداره‌ی اطلاعات تبریز از هوش رفته و به مدت ۳ روز در بیمارستان سپاه تبریز بستری بود که بعد از انتقال به زندان تبریز خانواده‌ی وی از این مسئله اطلاع پیدا کردند.»

به گفته‌ی خانواده‌ی وی، شهرام رادمهر از آن زمان وی دچار سردردهای شدید عصبی بوده است.

شهرام رادمهر که تابه‌حال چندین بار بازداشت و به حبس محکوم شده است، عضو کمیته مرکزی حزب یئنی گاموح است که از بهمن ۹۱ در حبس بسر می‌برد. وی به هم‌راه دیگر اعضای کادر رهبری حزب مذکور آقایان لطیف حسنی، محمود فضلی، بهبود قلیزاده و آیت مهرعلی‌بیگلو از دی ماه سال ۱۳۹۱ در شهرهای مختلف بازداشت و به بازداشت‌گاه اداره‌ی اطلاعات تبریز منتقل شدند.

این فعالین پس از اتمام بازجویی‌های طولانی به زندان تبریز منتقل شدند. سپس در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۳ پورباقر قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز ایشان را به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد. این احکام عینا در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.

شهرام رادمهر دانش آموخته رشته مهندسی صنایع، متاهل و ساکن مشگین شهر در استان اردبیل است.

زندانیان