نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پانزده فعال مدنی در تبریز به ۳۰ سال زندان محکوم شدند

10-اکتبر-2011

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: بنابه گزارش وبسایت ساوالان سسی؛ نزدیک به انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران (آداپ)؛ یوسف سلحشور، احمد علیزاده، یاسر سلمان رضایی، علی ایمانی قراملکی، قادر نوروزی، محمد امیری، جلیل علمدار میلانی، محمد علیمرادی، علی شیرناک، فرزاد مهدوی اسفنجانی، مهدی مهاجر، یعقوب رضایی، محمد محمودی، اکبر پورحسین و یعقوب کریمی از فعالین مدنی آذربایجانی که در جریان مراسم افطاری درمحله قوم تپه تبریز بازداشت شده بودند هرکدام به بیست ماه حبس تعلیقی و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

 

بر اساس حکم صادره از سوی قاضی حملبر اتهام این افراد اجتماع جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت ملی عنوان شده است و استنادات قاضی برای صدور این حکم شرکت این افراد در مراسم افطاری در منزل مصطفی عوض پور و تبادل نظر در خصوص مسئله دریاچه ارومیه و تصمیم گیری برای دعوت از مردم به سردادن شعارهای قومیتی در جریان بازیهای تیم تراکتورسازی عنوان شده است.

 

دادگاه این افراد به صورت غیر علنی برگزار شده است. عده ای از بازداشت شدگان در مدت بازداشت و در مرحله دادرسی مورد شکنجه قرار گرفته اند و بازداشت شدگان عموما در مدت بازداشت حق ملاقات با خانواده و وکیل را نداشته اند.

 

دادگاه تجدید نظر آذربایجانشرقی نیز با تایید حکم بدوی رای بر ابقای حکم فوق داده است.

 

این افراد عمدتا از فعالین هنری،دانشجویی،فارغ التحصیلان دانشگاهها و شاعران تبریز هستند که با چنین حکمی مواجه می شوند.

زندانیان