نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

چهارمین تحصن برای آزادی مرتضی مرادپور به خشونت کشیده شد

24-دسامبر-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: ظهر امروز خانواده مرتضی مرادپور با همراهی تعدادی از فعالان و شهروندان آذربایجانی برای آزادی مرتضی مرادپور مقابل دادگستری تبریز تحصن کردند.

به گزارش اویان نیوز، شنبه ۴ دی ۹۵ خانواده مرتضی مرادپور با همراهی تعدادی از فعالان و شهروندان آذربایجانی برای آزادی مرتضی مرادپور مقابل دادگستری تبریز تحصن کردند. در تحصن امروز شماری از تحصن کنندگان بازداشت شده اند.

تاکنون اسامی ۳ نفر از بازداشتی های امروز مشخص شده است. صالح ملا عباسی، اکبر ابولزاده و مهدی زنجیر بلاغی از جملعه بازداشتی های ظهر شنبه می باشند.

براساس این گزارش، بازداشت تحصن کنندگان با ضرب و شتم همراه بوده است.

به گفته شاهدان عینی «تعداد پر شماری از ماموران امنیتی مقابل دادگستری تبریز حضور دارند».

تحصن‌کنندگان با تاکید بر حق قانونی آزادی مرتضی مرادپور، درخواست اعمال قانون و آزادی او را داشته و اعلام کرده‌اند «نخواهند گذاشت مرتضی در زندان بمیرد».

امروز شصت و یکیمن روز اعتصاب غذای مرتضی مرادپور است که در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مبنی بر تجمیع مجازات و درخواست آزادی‌اش است.

هفته گذشته در جریان تحصن برای آزادی مرتضی مرادپور، برادرش فردین مرادپور به همراه شماری دیگر از فعالان آذربایجانی مقابل دادگستری تبریز بازداشت شده و پس از یک شب به قید کفالت و ضمانت آزاد شدند.

زندانیان