نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احکام اعدام ۴ نفر در پرونده فساد ۳هزار میلیاردی

28-ژوئن-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور از دستگیری ۳۲ نفر در مورد پرونده ۳ هزار میلیاردی و صدور حکم اعدام برای چهار نفر در اینباره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، ناصر سراج در حاشیه مراسم هفته قوه قضاییه و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده ۳ هزار میلیاردی  گفت: “۳۲ نفر در رابطه با این پرونده دستگیر شدند و برای ۴ نفر حکم اعدام صادر شد و احکام در مرحله اجراست”.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه، داد: “در رابطه با مسائل مالی باید بگویم که بسیاری از املاک و اموال به نام دیگران شده که آنها باید برگردند و به مطالبات به بانک و طلبکاران پرداخت شود”.

وی در خصوص اینکه آخرین وضعیت پرونده مدیران بانک‌هایی که در این پرونده با متخلفان همکاری داشتند در چه مرحله‌ای است٬ اظهار داشت: “پرونده آنها نیز در حال رسیدگی است”.

سراج در خصوص پرونده وکیل ۳۲ میلیاردی تصریح کرد: “رای این پرونده نیز صادر شده که وکیل به ۱۸ سال حبس محکوم شده و البته این حکم بدوی است. مدیر کل وزارتخانه مربوطه نیز به ۵ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است، همچنین رد پول گرفته شده برای وکیل ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و مدیرکل نیز باید ۴۶۵ میلیون تومان به صندوق دولت واریز کند”.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور  در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز خاطرنشان کرد: “کیفرخواست وی صادر شده و به دادگاه رفته، اما این پرونده در حال حاضر در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح است و کلیه اموال شناسایی شده٬ تحویل وزارت نفت شده که البته کفاف این بدهی‌ها را نمی‌دهد”.

سراج در پاسخ به سوال دیگر درباره رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری در دولت قبل نیز ابراز داشت: “قطعا هر تخلفی که صورت بگیرد و در هر نهادی که باشد ما آن را رسیدگی می‌کنیم، گزارش‌ها در این باره محرمانه است و تا وقتی که به دادگاه نرود و اعلام عمومی نشود٬ از افشای آن معذوریم”.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی بود یکی از معاونان فعلی رئیس‌جمهور پرونده تخلف دارد نیز ادعا کرد: “در جریان این مساله نیستم و چنین چیزی را نمی‌دانم”.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با تخلفات معاونان دولت قبل نیز عنوان کرد: “این مساله مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته و در مرحله رسیدگی در دادسراست”.

زندانیان